پوشاک زنانه

اصول نگهداری لباس در کمد

همه ما چه خانوم ها و چه آقایان همواره به دنبال آراستگی و شیک پوشی هستیم و تلاش میکنیم با بهترین استایل و لباس در انظار عمومی ظاهر شویم.چندین عامل مهم در این شیک پوشی دخیل هستند.شاید مهمترین عاملی که به ذهن هر کسی برسد استفاده از لباس های با کیفیت میباشد . استفاده کردن از لباس های خوش دوخت و هماهنگ با هم میتواند تاثیر بسیاری در زیبایی استایل شما داشته باشد.در این میان نکته ای که نباید از کنار آن به راحتی عبور کرد این است که لباس هایتان باید مرتب باشد.این مرتب بودن به معنی داشتن لباس های نو نیست.با مدیریت کردن و نگهداری مناسب از لباس هایتان  و دانستن اصول نگهداری لباس هم میتوانید لباس های مرتب و نویی داشته باشید امروز در آسو استایل با ما همراه باشید تا به نکات نگهداری از لباس بپردازیم.

جلوگیری از آسیب دیدگی توسط لباس

 از آنجایی که کمد مکانی بسته و تاریک است محل بسیار مناسبی برای رشد و زاد و ولد حشرات میباشد. وجود بید و حشرات در کمد به معنی نابودی لباس های شما میباشد.این حشرات میتوانند لباس های شما را سوراخ و خراب نمایند.برخی برای جلوگیری از این اتفاق کمد ها را از چوب سدر میسازند.این نوع چوب با توجه به خواص و بویی که دارد میتواند حشرات را از کمد شما دور کند.همچنین در بازار بلوک هایی از چوب سدر در بازار هستند که برای دور نگهداشتن حشرات موذی میتوانید در کمدهایتان از آن استفاده نمایید.اگر کمدتان از جنس چوب سدر نیست میتوانید به جای آن از توپک های اسطوخودوس استفاده نمایید که خاصیت دور نگهداشتن حشرات از لباسهایتان را دارد.برای نگهداری لباسهایتان در کمد دسته هایی از این گیاه معطر را میتوانید بین لباسهایتان قرار دهید تا از لباسهای شما به ویژه لباس های بافتنی محافظت نماید.

قرار دادن لباس های تمیز در کمد

اگر قصد دارید لباس هایتان را به مدت طولانی در کمد قرار دهید قبل از آن حتما آنها را بشویید .قرار دادن لباس های کثیف در کمد میتواند باعث انتقال کرد و غبار و آلودگی بین لباس های دیگر بشود.همچنین وجود این آلودگی ها میتواند سبب جذب بید و حشرات مزاحم و آسیب به لباس های شما شود.

نکته دیگری که وجود دارد این است که لباس هایی که عرق دارند را ختما قبل از قرار دادن درون کمد به صورت کامل بشویید ین لباس ها حتی اگر بوی بدی نداشته باشد پس از گذاشتن درون کمد بوی بسیار بی به خود میگیرند.علت اصلی این اتفاق هم این است که مرطوب بودن  لباس و تاریکی کمد باعث تکثیر باکتری روی لباس میشود.

استفاده از چوب لباسی 

از نکات بسیار مهم در نگهداری مناسب لباس میتوان به نحوه صحیح قرار دادن لباس در کمد اشاره کرد.این نحوه قرار دادن مستقیما به نوع جنس لباس شما بستگی دارد.به عنوان مثال برخی از لباس ها باید از چوب لباسی آویزان شوند.اما لباس هایی که به صورت کشبافت و بافتنی هستند حتما باید تا شوند.علت تا کردن این لباس ها سنگین بودن جنس پارچه میباشد.قرار دادن لباس هایی با این جنس برروی چوب لباسی سبب از ریخت افتادن لاس در مرور زمان میشود.لباس های دیگر نیز باید طبق اصولی خاص آویزان شوند که در ادامه مقاله امروز آسواستایل به آنها میپردازیم.

شلوار

برای آویزان کردن شلوار در کمد باید آنها را از چوب لباسی مخصوص شلوار آویزان کرد این چوب لباسی ها در دو سمت خود گیده هایی دارند که به جای قرار گرفتن شلوار برروی میله چوب لباسی از گیره آویزان میشوند.به این تریتیب خط اتو و تای شلوار حفطظ میشوند. قبل از این که شلوار را آویزان کنید جیب های آن را حتما خالی کنید و کمربند آن را باز کنیدودر این صورت حالت اصلی شلوار بهتر حفظ میشود.

   لباس های بلند 

برای آویزان کردن لباس های بلند بهتر استبه گونه ای اقدام کنید تا قسمت پایینی لباس شما با زمین تماسی نداشته باشد.اینگونه چروک و کثیفی کمتری به لباس شما وارد میشود.

    کت و پالتو

این دسته از لباس ها لباس های سنگینی هستند پس توصیه میشود از چوب لباسی های مخصوص استفاده شود.هم چنین طول این دسته از چوب لباسی ها باید به اندازه سرشانه لباس ها باشند تا بتوانند وزن لباس را به خوبی تحمل کنند.

نگهداری کیف و لباس چرمی در کمد

اگر قصد نگهداری از کت، پالتو یا کیف چرمی در کمد دارید، باید به چند نکته توجه کنید. نکته‌ی اول اینکه لباس‌های چرمی را بر روی یکدیگر یا دیگر لباس‌ها قرار ندهید؛ زیرا سطح چرمی لباس‌ها باید در معرض هوا باشند تا دچار پوسیدگی نشوند. همچنین سعی کنید محیط کمد را خشک و بدون رطوبت نگه دارید. برای این کار می‌توانید از رطوبت‌گیر کمد استفاده کنید. رطوبت‌گیر رطوبت محیط را جذب کرده و داخل مخزن خود به صورت مایع نگه‌داری می‌کند. در نتیجه لباس‌ها دچار پوسیدگی و آسیب نمی‌شوند. برای نگهداری از کیف‌های چرمی نیز، کیف‌ها را بر روی سطحی صاف و تمیز قرار دهید. کیف چرمی اگر بر روی زمین یا سطح پر گرد و خاک قرار باشد، غبار محیط را جذب می‌کند و به مرور تیره و کدر می‌شود. شما حتی می‌توانید از چوب لباسی مخصوص کیف نیز استفاده کنید.

منابع : bornosmode.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *