پوشاک زنانه

آشنایی با استایل کژوال زنانه

در دنیای مد و فشن انواع مختلفی از استایل وجود دارد که هر کدام دارای مشخصات خاص خود هستند. انتخاب و ایجاد تعادل نسبی در استایل امری بسیار سخت بوده است. اینکه چه لباسی را در چه محیطی بپوشیم باعث شده که تنوع استایل در دنیای مد ایجاد شود. استایل کژوال که به استایل راحت معروف است نیز یکی از استایل های لباسی است که مورد استقبال بسیاری از افراد است.

مروری بر استایل کژوال

استایل کژوال یا همان راحتی، یک سبک از استایل در پوشش و لباس زنانه است. سبک لباس پوشیدن در این نمونه از استایل رسمی و سخت نیست و در استایل روزانه بسیار کاربرد دارد. در کل می‎ توان گفت استایل کژوال، مناسب استفاده روزانه می باشد و استفاده از آن بسیار راحت خواهد بود. این امر باعث شده است افراد زیادی از این استایل استقبال داشته باشند. عده ای با شنیدن این اسم به یاد شلختگی می‎افتند که این تفکر بسیار اشتباه خواهد بود، زیرا استایل کژوال بسیار جذاب و دارای قوانین خاص خود می ‎باشد.

یکی از دلایلی که باعث خواهد شد افراد به سمت استایل کژوال مایل شوند عدم اجبار در ست کردن لباس ‎ها می ‎باشد و کسی که این استایل را انتخاب می‏‎ کند آزاد است هر لباسی را که حس خوبی به آن دارد بر تن کند.

ویژگی اصلی استایل کژوال، احساس خوب، راحتی و سبکی است که فرد با انتخاب این استایل این احساس را تجربه خواهد کرد.

تاریخچه استایل کژوال

در رابطه با این سبک از استایل تاریخ دقیقی وجود ندارد. اما عده ای معتقد هستند انسان به محض پوشیدن لباس، به دنبال راحتی بوده است و مبدا این سبک از لباس پوشیدن، به آن دوران برمی‎ گردد. البته در مستنداتی نیز دیده شده بومیان اسکاندیناوی علاقه زیادی به استفاده از لباس‎ های راحت داشته اند و احتمالا این سبک از لباس، در آن دوران استفاده شده است.

لباس راحتی

پارچه مناسب استایل کژوال

برای داشتن یک استایل مناسب استفاده از یک پارچه مناسب بسیار اهمیت دارد. البته در این سبک از استایل تنها از چند دسته پارچه استفاده نخواهد شد و طیف وسیعی از تنوع را در بر می گیرد. اما استایل کژوال دارای مشخصات خاصی است که انتخاب پارچه مناسب را سخت خواهد کرد. در ادامه به ویژگی پارچه ‎هایی که برای استایل کژوال استفاده خواهند شد، اشاره خواهیم کرد:

  • پارچه کژوال باید نرم و لطیف باشد و حس خوبی را به شما منتقل کند تا احساس راحتی در آن داشته باشید.
  • پارچه‎ های این استایل باید حالت کشی داشته باشند تا در زمان پوشیدن لباس احساس ناراحتی نداشته باشید.
  • پارچه این استایل باید در برابر شستشو زیاد مقاوم باشد؛ زیرا این استایل روزانه بوده و در نتیجه استفاده بیشتر و شستشوی بیشتری را نیز خواهد داشت.
  • اگر بخواهیم مثالی از جنس پارچه‎های کژوال داشته باشیم جین، کتان، پارچه کشباف و… انتخاب خوبی برای کسانی است که می خواهند سبک کژوال داشته باشند.

آشنایی با تنوع استایل کژوال زنانه

 

1) کژوال روزانه یا استایل خیابانی (اسمارت کژوال)

این سبک استایل راحت و بسیار مدرن برای استفاده روزانه است. به طور مثال، برای خرید و کارهای روزانه باید به دنبال استایلی باشیم که راحتی را در عین شیک پوشی به ما منتقل کند، این استایل انتخاب خوبی خواهد بود. استایل روزانه کژوال، دارای عناصر اصلی چون، شلوار جین یا کتان، تی‎شرت یا مانتو راحت و لباس هایی با جنس پنبه که در استفاده از آن احساس رضایت داشته باشید، می باشد.

2) کژوال و محیط کار (بیزینس کژوال)

لباس کژوال

بانوان دوست دارند در محیط کار در کنار موجه دیده شدن راحت باشند. برای اینکه استایلی راحت و طبق مد روز داشته باشید باید استایل کژوال خود را طوری انتخاب کنید تا با محیط کار شما همخوانی داشته باشد. برای این سبک استایل تنها از شلوارهای جذب دوری کنید؛ زیرا راحتی شما را در طول روز سلب خواهد کرد. در انتخاب این استایل دقت بیشتری کنید تا انتخاب خوبی داشته باشید.

یک استایل کژوال مناسب برای محل کار از شلوار پارچه ای و مانتو ساده و راحت تشکیل شده است. در این استایل می ‎توانید از اکسسوری ساده استفاده کنید تا زیبایی بیشتری به استایل خود ببخشید.

3) کژوال و دورهمی‎های دوستانه

این نوع از استایل کمی رسمی‎ تر از استایل روزمره است. استفاده از لباس‎ های راحت در کنار اکسسوری‎ های جذاب، زیبایی خاصی را به استایل شما خواهد بخشید. سعی کنید نسبت به استایل روزانه کمی رسمی ‎تر و جذاب ‎تر لباس بپوشید و از ترکیب رنگ ‎های جذاب استفاده کنید.

4) کژوال و مهمانی‎ های رسمی

برای مهمانی ‎های مهم نیز می ‎توانید از این استایل استفاده کنید و جذابیت خود را حفظ کنید. این استایل مناسب افرادی است که دوستدار راحتی در کنار حفظ جذابیت هستند. پیراهن ‎هایی از جنس حریر و یا این سبک از پارچه‎ ها انتخاب مناسبی برای این دست از مهمانی ها خواهد بود. البته به آراستگی ناخن و انتخاب کفش مناسب دقت کنید. نکته مهم این استایل، استفاده نکردن از شلوار جین می باشد.

لباس کژوال مهمانی زنانه

5) آخر هفته‎ها و کژوال

برای یک آخر هفته جذاب بهتر است از استایل کژوال استفاده کنید تا راحتی مناسب یک روز تفریح را داشته باشید. در استایل کژوال می ‎توانید از هر رنگی استفاده کنید و از لباسی استفاده کنید که در آن راحتی کامل داشته باشید تا روز خوبی را سپری کنید.

6) انتخاب کفش در استایل کژوال

از اکسسوری ‎ها و کفش‎ هایی استفاده کنید که راحتی خوبی را برای شما به ارمغان بیاورند. انتخاب کفش مناسب با انتخاب استایل مرتبط است و باید با استایل شما همخوانی داشته باشد.

7) کیف کژوال

انتخاب کیف مناسب بسیار اهمیت دارد، زیرا تاثیری بسیار بزرگ بر روی استایل شما خواهد داشت. استفاده از کیف خمره ‎ای و کیف دستی معمولی انتخاب خوبی برای استایل کژوال خواهد بود.

8) کمربند و استایل کژوال

لباس کژوال با کمربند

استفاده از کمربند زمانی که شما از پیراهن یا مانتو استفاده می‎کنید تاثیر زیادی را بر استایل شما خواهد داشت. استفاده از کمربند باریک زنانه و مناسب با ترکیب رنگی استایل شما، بسیار چشم نواز خواهد بود.

کژوال انتخاب کدام محیط است؟

این سبک استایل از استفاده روزانه گرفته تا یک استایل رسمی همراه خوبی خواهد بود. البته فراموش نکنید می ‎توانید از این استایل در مهمانی ‎های رسمی و مهم نیز استفاده کنید. در این مقاله تلاش شد نگاهی به استایل کژوال داشته باشیم تا شما با یکی از استایل ‎های پرطرفدار حال حاضر آشنا شوید. این استایل انتخاب بسیاری از افراد است که در کنار پیروی از مد روز راحتی را به انسان خواهد بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *