پوشاک زنانه

نگاهی به برند شنل (CHANEL) از ابتدا تا امروز

مرور سرگذشت زنان موفق بسیار هوس انگیز است. به خصوص اگر بانویی، برندی را تاسیس کند که سال‌های زیادی جزء انتخاب اول تمام افراد مشهور دنیا باشد، بسیار کار قابل تحسین است. برند شنل انتخاب اول تمام افراد مشهور از ابتدا تا امروز است که در زمینه ملزومات پوشاک زنانه طراحی و تولیدهای بی نظیری را در دنیا داشته است. در این مقاله به معرفی برندی پرداخته‎ایم که تمام افراد دنیا در طول نیم قرن با آن آشنایی دارند.

با طراح برند شنل آشنا شوید.

در نوزدهم آگوست در کشور فرانسه، دختری دیده به جهان گشود که درهای بسته صنعت مد را باز کرد و طراحی‌های جدیدی را به این عرصه کشاند. امروزه کمتر کسی در دنیا وجود دارد که اسم برند کوکوشنل را نشناسد.

دختری که آن را نماد صنعت مد می‎دانستند، در سال‎های اولیه زندگی خود مادرش را از دست داد. بعد از آن زندگی سختی را سپری کرد و در آخر توسط پدرش به یک یتیم خانه سپرده شد. شنل توسط راهبه‌ای بزرگ شد که به او خیاطی را آموخت. نقطه عطف زندگی شنل یادگیری خیاطی و بروز استعدادهای نهان این شخص در این صنعت بوده است.

او در 18 سالگی مرکز نگهداری را ترک کرد و زندگی جدید خود را شروع کرد. او در اولین روزهای زندگی به عنوان دستیار فروش در مولیز کار می‎کرد و به طور همزمان در یک کافه به عنوان یک خواننده فعالیت خود را آغاز کرد. آهنگی را که همیشه در کافه می‎خواند بعدها اسم برندی شد که امروزه آن را کوکو می‎نامیم.

در همان کافه بود که شنل و مدیران صنعت نساجی با هم ملاقات کردند که سرانجام این ارتباطات شراکت و سرمایه گذاری عظیمی را در طراحی‌های شنل رقم زد.

شکل گیری برند شنل

کوکو شنل

کوکو شنل، طراح مد، به طراحی‌های خاص خود معروف است. او را با کت و شلوارهای مارک و لباس‌های زنانه زیبا به رنگ سیاه می‎شناسیم. در دهه 1920 او اولین عطر خود را روانه بازار کرد و سرانجام کت و شلوار شنل و لباس‎های زنانه مشکی را با تاکید بر ساخت لباس‌هایی که برای خانم‌ها راحت‌تر باشد، معرفی کرد.
او خودش به نمادی از  صنعت مد تبدیل شد و بسیار مورد احترام و مشهور گردید. شنل طراح لباس‌های ساده و در عین حال پیچیده بود که همراه با اکسسوری‌های عالی مانند چندین رشته مروارید مزین شده بود.

طلوع خورشید یک امپراتوری برند

با ما همراه باشید تا شما را با اولین‌های برند معروف و پرطرفدار شنل آشنا کنیم.

اولین سرمایه گذاری و تاسیس مغازه

اولین سرمایه‌گذار شنل، اتیین نام داشت که به او کمک کرد طراحی‌های خاص کلاه زنانه را به فروش برساند.

شنل در سال 1910 اولین مغازه خود را در خیابان کامبت در پاریس تاسیس کرد. در این مغازه شروع به فروش کلاه‌هایی کرد که طراحی کرده بود. با رونق فروش و مورد پذیرش قرار گرفتن کار او در بین مردم، شنل مغازه‌هایی دیگر در دوویل و بیاریتز تاسیس کرد و در آن لباس‌های جدیدی را طراحی کرد.

اولین طراحی لباس شنل

اولین طراحی لباسی که شنل انجام داده بود، طراحی لباسی از یک پیراهن قدیمی بود. با گذشت زمان دست سرنوشت و تلاش‌های شنل باعث شد در بین اهالی ادبیات و هنر پاریس محبوبیت بزرگی کسب کند. شانل لباس‌های کوکتو و پابلو پیکاسو را طراحی می‎کرد و قبل از آن لباس‌های نمایش اپرا را نیز طراحی کرده بود. بنابراین اولین طراحی های برند لباس شنل به این ترتیب رقم خورد.

اولین عطر شنل

عطر شنلدر دهه 1920، دوران شکوه و جلالی برای برند شنل بوده است، زیرا در این دهه شانل از اولین عطر خود رونمایی کرد. عطر CHANEL NO.5 اولین عطری بود که از برند شنل روانه بازار شده است. عطر یکی از بهترین محصولات صنعت مد است که باعث می‎گردد هیچ وقت فراموش نشوید. پیرل از کسانی بود که به کمک دوستان خود و فروشگاه‌های بزرگ بر روی این عطر سرمایه گذاری کردند.

اولین کت و شلوار زنانه شنل

در سال 1925، شنل از اولین کت و شلوار و لباس‎های زنانه خود رونمایی کرد. در طراحی خود ژاکت بدون یقه و دامن مناسب ارائه شده بود که طراحی منحصر به فرد شنل بوده است. او در طراحی لباس‌های زنانه، انقلابی را آغاز کرد که راحتی بیشتری را به لباس‌های زنانه بخشید و عناصر مردانه را به لباس‌های زنانه وارد کرد. او از رنگ مشکی در لباس‌های شب زنانه استفاده کرد تا تابو شکنی در این رنگ داشته باشد و نشان دهد که لباس مشکی چقدر می‎تواند جذاب باشد.

بعد از اینکه امضای خود را در طراحی لباس‌های زنانه ثبت کرد، تلاش خود را بر روی اکسسوری‌های زنانه شروع کرد. او به کمک دوستان خود خلاقیت‌های بی مثالی را در طراحی اکسسوری‌های زنانه انجام داد. شانل هدف خود را تولید و طراحی اکسسوری‌های شیک و ارزان قیمت در کنار لباس‌های خود می‎دانست که با طراحی لباس همخوانی داشته باشد. او  در این تاریخ از اولین کیف‌های خود رونمایی کرد.

معرفی برند شنل

رکود برند شانل

در زمان جنگ جهانی رکود اقتصادی در دنیا اتفاق افتاد، شنل و محصولات او نیز از این شرایط متضرر شده و باعث تعطیلی شرکت شنل شد. پس از جنگ، شنل پاریس را ترک کرد و به سوئیس رفت و برای مدتی از صنعت مد خداحافظی کرد.

شروعی دوباره در صنعت مد

در اوایل دهه 1950، شنل بازگشت پرشکوهی را به دنیای مد داشت و البته در روزهای ابتدایی مورد انتقادات تندی از منتقدان قرار گرفت، اما طولی نکشید که طراحی‌های ساده و شیک پوشاک زنانه او مورد پسند خریداران زیادی شد.

خاموش شدن ستاره مد

شانل در سال 1970 در سن هفتاد سالگی در آپارتمان خود فوت کرد. همانطور که می‎دانید او هیچ وقت ازدواج نکرد. صدها نفر در کلیسای مادلین برای خداحافظی با نماد مد با پوشیدن لباس‌های طراحی شنل دور هم جمع شده بودند. بعد از فوت شانل، کارل لاگرفلد، مسئولیت شرکت را برعهده گرفت تا میراث شنل را به آیندگان برساند. البته بعد از فوت شنل یکی از بزرگترین کالکشن‌های آن عرضه شد که در نوع خود بی نظیر بود.

لیستی از تولیدات برند شنل از گذشته تا به امروز

– کیف دستی

coco chanel

طراحی اولین کیف در برند شنل به سال 1995 برمی‎گردد. این طراحی در دسته اکسسوری‌هایی بود که شانل آن را طراحی کرده بود که دارای قفل و بندهای زنجیری بود که مکمل لباس‌های طراحی شده همین برند بود.

– کفش‌های زنانه پاشنه دار

در سال 1957 اولین کفش زنانه توسط برند شنل طراحی شده است. افراد مشهور زیادی از این نوع کفش‌ها استفاده کردند. طراحی دو رنگ کفش‌های شنل باعث تمایز این کفش با دیگر برندهای بازار شد.

– بلوزهای زنانه

ایده طراحی این لباس‌ها را شنل از لباس‌های ملوانان گرفت. وی در 1917 این لباس‌ها را طراحی کرد که در مدت زمانی کوتاه مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

chanel

– پیراهن‌های شب زنانه به رنگ مشکی

طراحی لباس‌های شب زنانه و شکستن تابوهای رنگ مشکی در سال 1926 شروع شد. این لباس‌ها بسیار در صنعت مد خوش درخشیدند.

– عطرهای کوکو شنل

در سال 1920، اولین عطر خود را با نام CHANEL NO.5 روانه بازار کرد. امروز نیز یکی از معروف‌ترین عطرهای بازار مد است.

از دیرباز تا به امروز برند شنل یکی از بهترین برندهای معروف در زمینه پوشاک و اکسسوری‌های زنانه می‎باشد. برند شنل یکی از پرطرفدار‎ترین برند در بین مردم و افراد مشهور است. می‎توان گفت برند شنل یکی از برندهای دنیا بود که معنی کلمه ماندگاری را معنا بخشید زیرا توانست در مدت زمان طولانی در بین مردم جزو بهترین‌ها باشد. امروزه شرکت شنل در قسمت تولیدات زنانه بسیار فعال و گسترده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *