پوشاک زنانه

راهنمای انتخاب مانتو عید 1400

با آمدن سال جدید، هیجان خرید و ست کردن استایل بهاره، بانوان به دنبال راهی برای زیبایی بیشتر پوشش خود می گردند. یکی از مهم ترین آیتم استایل بانوان در ایران، مانتو می باشد که بدین امر خانم ها برای خرید این آیتم از لباس خود بیشترین زمان و هزینه را در نظر دارند.

شاید بارها برای خود شما پیش آمده باشد که برای خرید مانتو بهاره زمان زیادی را صرف کرده اید اما در آخر از نتیجه خرید رضایت نداشتید. خرید و پوشیدن مانتو مناسب تاثیر به سزایی بر جذابیت و زیبایی استایل بهاره شما دارد.

با آمدن عید و رسیدن فصل بهار بازار انتخاب و خرید مانتوهای بهاره پر از هیاهو و رنگ می گردد. برای انتخاب مانتو مناسب در کنار صرف وقت، لازم است از راهنمای خرید مانتو عید نیز بهره ببرید.

لازم به اشاره است که انتخاب درست مدل مانتو و رنگ آن، می تواند تا حدودی عیب های ظاهری شما را پوشش دهد و شما را شیک پوش تر و جذاب تر نشان دهد. در این مقاله راهنمای انتخاب مانتو برای عید سال جدید ارائه خواهیم کرد تا برای داشتن استایل بهاره جذاب همراه شما باشد.

راهنمای خرید مانتو بهاره

1) توجه به فیزیک بدنی

راهنمای انتخاب مانتو عید

برای خرید مانتو نیز مانند هر بخش از استایل خود باید به اندام و قد خود توجه داشته باشید. البته توجه کنید که انتخاب بلندی قد مانتو باید برعکس قد شما باشد تا بتواند زیبایی بیشتری را به استایل شما ببخشد. بانوان ریز نقش و ریز اندام بهتر است از نمونه‏ های فون و پیله ‏دار خرید کنند، ولی اگر کمی اضافه وزن دارید بهتر است، نمونه‏ هایی با برش راسته را انتخاب کنید تا زیبایی بیشتری را به اندام شما هدیه دهد.

2) مانتوی بهاره با توجه به سن خود بخرید.

شاید دیده باشید بانوانی را که مانتوی مناسب سن خود بر تن ندارند، این موضوع حس خوبی را منتقل نمی کند. لباسی که متناسب با سن شماست، وقار و متانت بیشتری را به شما هدیه می دهد. این روزها خانم های جوان از مانتوهایی با پارچه های شل و بدون یقه بیشتر استفاده می کنند. مدل‎ های خانومانه و اسپرت نیز مناسب بانوان میانسال است. این گروه از بانوان هم نمونه‎ های ساده و هم طرح‎دار را بر حسب سلیقه با تنوع رنگ و طرح می‎توانند برای عید در نظر داشته باشند.

نکات مهم انتخاب مانتو عید

3) سایز متناسب

یکی از مواردی که در تهیه لیست خرید لباس زنانه هم باید به خاطر داشته باشید، توجه به سایز خودتان است. تنگ و یا گشاد بودن مانتوی بهاره ای که خریداری کردید، تاثیر نامناسب و مخربی را بر استایل شما خواهد داشت. بهترین انتخاب نمونه ای است که مناسب با اندازه و اندام شما باشد. البته در این بخش لازم است اشاره کنیم، بعضی از بانوان نباید از هر پارچه ای در مانتوی بهاره استفاده کنند. بانوانی که دچار اضافه وزن هستند، نباید از پارچه‏ های کشی و لنین خرید کنند.

در لیست راهنمای انتخاب مانتو خود توجه به این نکته را فراموش نکنید و سعی کنید مانتوی بهاره شما به گونه ای باشد که به اندام شما به درستی نشسته باشد و زیبایی های اندام شما را مشخص تر کند و بتواند به درستی قسمت های نامناسب اندام شما را بپوشاند.

4) انتخاب مناسب با تناژ پوست

راهنمای انتخاب رنگ مانتو زنانه

برای انتخاب رنگ مانتوی عید باید از سلیقه خود کمک بگیرید. البته رعایت برخی از نکات در این زمینه همراه خوبی برای شما در زمینه خرید رنگ مناسب مانتوی بهاره می باشد.

  • پوست ‎های روشن: رنگ‎ های ملایم، تناژ قهوه ‎ای و آبی گزینه های مناسبی برای افراد با رنگ پوست روشن می‎باشند.

نکته مهم: رنگ ‏های قرمز، نارنجی، زرد، ارغوانی و سفید را با احتیاط بیشتری تن کنید.

  • پوست تیره: صورتی، سفید، خاکی، آبی ملایم و طوسی روشن انتخاب بهتری برای این دسته از بانوان می باشد. سعی کنید از رنگ های تیره و گرم کمتر خریداری کنید.

5) در زمان خرید فصل را در نظر بگیرید.

برای انتخاب مانتو به فصلی که می‏خواهید از آن استفاده کنید، دقت بیشتری کنید. فصل بهار، فصل رنگ‎هاست؛ برای این روزها رنگ ‎های شاد را مدنظر قرار دهید.

نکات طلایی راهنمای انتخاب مانتو بهاره در سال 1400

خرید مانتو بهاره

  • برای فصل بهار، تا حد ممکن از رنگ مشکی استفاده نکنید. اما اگر شما از دوستداران رنگ مشکی هستید بهتر است، ادغام طرح‏ های سنتی، پارچه‏ های طرح‏دار، رنگ ‏های روشن مانند سفید را در استایل خود در نظر بگیرید. رنگ مشکی با این نمونه ‏های انتخابی کنتراست خوبی به همراه دارد و در نتیجه جذابیت بیشتری به مانتوی شما می ‏بخشد.
  • اگر به دنبال استایل خانمانه و رسمی برای مهمانی های نوروز خود هستید، رنگ سرمه ای را در نظر داشته باشید. این رنگ با پارچه های طرح دار رنگ روشن، انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. بانوان میانسال این رنگ را با خیال آسوده انتخاب می کنند.
  • این روزها اکسسوری مناسب، کمک بزرگی به استایل شما می کند. انتخاب اکسسوری مناسب در داشتن یک استایل بهاره جذاب، بسیار کمک می کند. برای داشتن جذابیت بیشتر و تنوع از این آیتم بهره ببرید.
  • بانوان سایز بزرگ، حتما به مدل و دوخت لباس در کنار سایز خود باید توجه داشته باشند.
  • مانتویی با جنس نازک، پنبه ‏ای را در نظر داشته باشید. پارچه‏ هایی با بافت سنگین مناسب شما نخواهد بود و باعث ناراحتی شما در زمان پوشیدن می‏گردد.
  • شال مناسب با مانتوی خود به سر کنید. اگر مانتویی با طرح شلوغ در استایل خود در نظر دارید، حتما شال ساده را انتخاب کنید. این امر برای مانتو با طرح ساده برعکس است.

زیبایی و اعتماد به نفس، حق هر بانویی است. برای اینکه بتوانید زیبایی بیشتری را  نمایان کنید باید استایل و پوشش مناسب خود را داشته باشید. پوشش شما معرف شخصیت در زندگی اجتماعی است؛ در نتیجه انتخاب درست اهمیت بیشتری دارد. فصل بهار، فصل رنگ ها و طلوعی دیگر در زندگی انسان است شما نیز با انتخاب مناسب مانتوی بهاره جذابیت بیشتری را به استایل خود ببخشید.

با داشتن راهنمای انتخاب مانتو بهاره حس سرزندگی را به زندگی خود هدیه دهید تا مانتوی شما همراه خوبی برای روزهای بهاری شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *