پوشاک زنانه

راهنمای خرید و انتخاب عینک آفتابی

نور خورشید به همان اندازه که برای حیات انسان لازم است به همان مراتب برای چشم انسان مشکل آفرین است. امروزه استفاده از عینک آفتابی، یک اکسسوری جذاب برای خانم‌ها و آقایان می‌باشد.
برای اینکه شما یک عینک آفتابی مناسب خود را داشته باشید دانستن یک سری از قوانین لازم است تا در انتخاب عینک آفتابی مناسب همراه شما باشد. برای این منظور اول باید فرم صورت خود را پیدا کنید، که این راه با اندازه گیری صورت امکان‌پذیر می‎گردد و شما متوجه خواهید شد که فرم صورت شما کدام یک از موارد گرد، کشیده، بیضی، مربع و یا قلبی است.

انتخاب عینک آفتابی با توجه به فرم صورت

در این مرحله با توجه به فرم صورت خود می‌توانید مناسب‌ترین عینک را انتخاب کنید:

صورت با فرم قلبی شکل

در این فرم قسمت پیشانی کشیده‌تر و باریک‌تر از سمت چانه می‎باشد، بنابراین به دنبال یک عینک آفتابی با شکل منحنی بروید تا ویژگی‌های صورت خود را بهتر نشان دهید. سبک‌های کلاسیک مانند گربه‌ای و خلبانی برای عینک آفتابی مناسب صورت‌های با فرم قلبی شکل هستند، یا شما می‌توانید سراغ اشکال عجیب و غریب بدون لبه بروید.

صورت با فرم گرد

وسیع‌ترین نقطه صورت گرد از خط استخوان‌های گونه است، بنابراین بهترین عینک آفتابی برای این شکل باید دارای خطوط زاویه‌ای باشد تا به لاغرتر نشان دادن صورت کمک کند. برای ایجاد تعادل در ویژگی‌های نرم، سراغ رینگ‌های مستطیلی بروید.

صورت مربعی

انواع عینک آفتابی

یک صورت مربع شکل با خط فک قوی، استخوان گونه کشیده و پیشانی برجسته مشخص می‌شود. قاب‌های منحنی یک انتخاب عالی برای این فرم صورت است، زیرا خطوط زاویه‌ای را در کنار هم قرار می‌دهد و صورت را صاف نشان می‎دهد. سبک‌های گرد، بیضی و نیمه بدون حاشیه به برجسته سازی چشمان شما کمک می‌کنند، در حالی که قاب‌های پروانه و گربه‌ای تعادل مناسب را از بین می‎برند و استخوان گونه شما را برجسته‌تر نشان می‎دهند.

صورت با فرم بیضی

صورت‌هایی با فرم بیضی شکل دارای پیشانی پهن و فک باریک هستند و هر چه صورت به قسمت چانه نزدیک می‎شود، صورت باریک‌تر می‎گردد. این سبک از فرم صورت، متنوع‌ترین شکل صورت در نظر گرفته می‌شود. اگر صورت بیضی شکل دارید، از مدل‌های اسپرت گرفته تا قاب‌های دایره‌ای یکپارچه، سبک‌های گرد یا مربع گزینه‌های ایده آل عینک برای این شکل صورت هستند. اگر ویژگی‌های صورت شما کوچک‌تر از نمونه قبل است، اطمینان حاصل کنید که فریم‌های عینک شما صورت شما را تحت فشار قرار نمی‌دهد.

عینک آفتابی زنانه

صورت کشیده

ویژگی‌های صورت‌های کشیده، صورت در سمت افقی کشیده است و به طور کلی دارای یک خط گونه مستقیم است. صورت کشیده بخصوص با انتخاب عینک آفتابی سایز بزرگ، بسیار همخوانی خواهد داشت، زیرا در غیر این صورت ویژگی‌های صورت را نامتناسب نشان خواهد داد. از فریم‌های کوچک اجتناب کنید زیرا این امر ویژگی‌های صورت شما را زیر پا می‌گذارد و در عوض سبک‌های لنز بزرگ یا کشیده مانند فریم‌های کلاسیک را انتخاب کنید.

رنگ پوست شما:

کسانی که دارای رنگ پوست سرد هستند، با انتخاب رنگ‌های آبی بسیار زیبا به نظر می‌رسند، در حالی که رنگ‌های گرم باید به دنبال فریم‌هایی با رنگ زرد باشند. در نهایت، آزمایش تنها راه برای این است که بهترین سبک برای رنگ پوست خود را انتخاب کنید.

ویژگی‎های مهم برای انتخاب عینک آفتابی مناسب

برای داشتن یک عینک آفتابی مناسب تنها نکات بالا کافی نیست شما باید بدانید یک عینک آفتابی مناسب چه ویژگی‌هایی نیز باید داشته باشد تا شما را در تابش نور خورشید نگهداری کند. 4 ویژگی مهم در انتخاب عینک آفتابی مناسب به شرح زیر است:

مدل عینک آفتابی

1) لنز عینک‌های آفتابی

امروزه تمامی لنزهای عینک‌های آفتابی شما را از نور خورشید در امان نگه می‎دارند، اما باید به VLT مجهز باشند. این قابلیت با چهار درجه از صفر تا چهار درجه بندی می‌شود که نشان می‌دهد این لنز تا چه حد نور را از خود عبور می‌دهد.

انواع لنزهای عینک آفتابی

  •  لنزهای درمانی: لنزهای وجود دارند که در شرایط تابش‌های مستقیم خورشید دید شما را روشن نگه می‎دارند. این لنزهای فتوکرومیک بسته به شدت نور خورشید سازگار نشان می‎دهند. در بعضی از عینک‌ها، لنزهای فتوکرومیک و پلاریزه در کنار هم بوده و در شرایط تغییر نور خورشید سازگار خواهند شد.
  • لنزهای آینه‌ای: روی این لنزها یک پوشش آینه‌ای اعمال شده است که جلوه‌ای یک طرفه به شما داده و منعکس کننده نور خورشید است. لنزهای آینه‌ای مانع رسیدن نور خورشید به چشم شما می‎شود.

 2) رنگ لنزها

لنزها آبی و مایل به این رنگ، دید بصری شما و درک رنگ‌های اطراف شما را بهبود خواهند بخشید. لنزهای سبز، تناژ گرمی به اطراف شما خواهند داد که به کاهش خستگی چشم شما کمک خواهد کرد.
لنزهای با رنگ زرد و قهوه‌ای، برای درک رنگ انتخاب بسیار مناسبی هستند و دنیا را به واقعی‌ترین شکل ممکن نشان خواهند داد. لنزهای خاکستری، رنگ محیط را به خوبی به شما خواهند نشان داد. در کل باید گفت رنگ لنز را باید با امتحان کردن عینک برای خود انتخاب کنید.

لنز عینک آفتابی

3) مواد لنز

لنزهای شیشه‌ای واضح‌ترین دید را برای شما دارند و از مقاومت بیشتری در برابر خراش برخوردار می‎باشد البته در صورت پرت شدن از ارتفاع احتمال آسیب دیدگی زیادی را خواهند داشت.
لنزهای پلاستیکی اصولا از پلی آمید بوده و سبک‌ترین و مقاوم‌ترین گزینه برای عینک می‌باشد و از نظر دید محیطی، بهترین دید را به شما خواهد داد.

4) مواد قاب عینک

اکثر عینک‌های آفتابی، از فلز، الیاف نایلون یا استات ساخته شده است. البته این روزها کائوچو نیز از موادی بوده که محبوبیت خاصی را بین مصرف کنندگان عینک گرفته است. الیاف نایلون پلاستیک یکی از مقاوم‌ترین و همه کاره‌ترین مواد برای عینک است برای قاب عینک‌های آفتابی بوده و هزینه خرید بیشتری را نسبت به بقیه دارد.

معرفی انواع فریم‌های عینک آفتابی

1) عینک آفتابی شیلد (Shield)

این سبک از عینک آفتابی در طول روزهای بلند تابستانی یک نجات دهنده برای چشمان شما می‎باشند. زیرا این فریم عینک، کل ناحیه چشم را پوشانده و چشم شما را از اشعه‌های خورشید در امان نگه می‌دارد.

2) Tortoiseshell

این فریم عینک با کناره‌های به سبک سنگ مرمر با هر استایلی به راحتی مطابقت دارد و در رنگ‌های سیاه و قهوه‌ای خنثی در بازار دیده می‎شود. این مورد برای مصرف روزانه انتخاب خوبی خواهد بود.

3) عینک‌های با فرم‌های مدل دار ( قلبی و…)

این نوع عینک‌ها برای کسانی که می‎خواهند ظاهر و استایل متفاوتی را در خود ایجاد کنند، انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

4) پروانه‌ای (Butterfly)

عینک آفتابی پروانه ای

این شکل از عینک‌های آفتابی منحصر به فرد و الهام گرفته از چشم‌های پروانه، به طور کلی بزرگ سایز بوده و قسمت‌های زیادی از صورت شما را می‎پوشاند. پیشنهاد خوبی برای کسانی است که صورت کشیده دارند.

5) Clubmaster

این فریم عینک در سبک کلاسیک است. مشخصات آن، دارای قاب ضخیم در بالا و در قسمت پایین فریم نازک می‎شود.

6) بیضی (Oval)

این عینک‌ها بیضی شکل برای هر استایلی مناسب بوده و یک سبک ساده را دارا هستند. از طرفی به هر فرم صورتی سازگاری دارد.

7) نیم فریم (Sami-Rimless)

نیم فریم‌ها برای ورزشکاران وطبیعت گران مناسب بوده البته از نوع طبی آن سیاستمداران استفاده می‎گردد.

8) گرد (Round)

عینک آفتابی گرد

اگر دنبال تغییر هستید این سبک را می‎توانید انتخاب کنید. این فریم عینک، یک فرم زنانه و مردانه می‌باشد.

9) مربع (Square)

این قاب عینک مناسب کسانی است که دارای فرم صورت گرد بوده و تغییر بسیاری را بعد از استفاده خواهند داشت.

10) پالارایزد (Palarized)

این نوع از عینک‌های آفتابی، نور شدید آفتاب را منعکس کرده و در نتیجه خستگی چشم‌های شما را کمتر می‎کنند و وضوح بیشتری را در نتیجه در دید بصری خود تجربه خواهید کرد.

11) چشم گربه‌ای (Cat Eye)

عینک آفتابی گربه ای

این عینک از قدیم تا امروز مد بود و یکی از ترندهای عینک در سال 2020 بوده است.

در کلام آخر باید گفت عینک‌های آفتابی فقط برای روزهای گرم سال نیستند و در تمام فصول باید از عینک‌های آفتابی برای جلوگیری از آسیب به چشمان خود استفاده کنید. انتخاب عینک آفتابی مناسب صورت شما از نظر فرم صورت باید با فرم صورت شما همخوانی داشته باشد و از طرفی باید استانداردهای عینک آفتابی را دارا باشد. با انتخاب مناسب عینک آفتابی چشمان خود را از آسیب‌های جدی دور نگه دارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *