پوشاک زنانه

همه چیز در رابطه با استایل مینیمال

مینیمال همسو با سادگی و عدم ترویج مصرف گرایی می باشد. شاید شما نیز با شنیدن این کلمه یاد سختی های مرتاضای هند بیفتید. استایل مینیمال یکی از سبک های پوشش است که سادگی مهمترین عنصر آن می باشد. لایف استایل مینیمال به دنبال حفظ زمان و عدم آشفتگی برای پوشش روزانه است. اکثر افراد موفق دنیا نیز این سبک لباس را پیروی می کنند.

مینیمال یعنی چی؟

به طور کل این سبک از زندگی و استایل نگاهی به سادگی، کاربردی و دور از شلوغی و بهم ریختگی استایل و زندگی مصرف گرای امروزی را پیروی می کند.

استایل مینیمالیستی را بشناسیم.

آیا شما نیز از سبک های شلوغ خسته شده اید و به دنبال سادگی و آراستگی هستید؟ استایل مینیمال یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود. لباس های این سبک، ساده و شیک و البته طبق قانون مد و فشن هر ساله خواهد بود. طرفداران این سبک سادگی و پرستیژ را به سبک مدرن تجربه می کنند. این نوع پوشش و سبک مینیمالیسم، از دهه 60 میلادی وارد دنیای مد شد؛ حتی کوکوشنل نیز از این قانون پیروی می کند. زیبا شناسی این سبک محدود می باشد و باید از یک پالت رنگ محدود استفاده کنید.

استایل مینیمال

شاید جالب باشد بدانید؛ افراد معروفی چون زاکر برگ، گریس کودنینگتون، استیو جابز، کارل لاگرفلد، مایکل کورس و … افراد معروف و مشهور جهان هستند؛ که از این سبک پیروی می کنند. پوشش مینالیسم، به معنی داشتن کمترین وسیله است. این پوشش ها همیشه ترند و روی مد هستند. کارایی بالایی دارند و از مهمترین ترین دلایل انتخاب پوشش، آرامش و دوری از سردرگمی می باشد.

تاریخچه سبک مینیمال

این سبک از فرهنگ ژاپن آغاز شده است و ارتباط عمیقی با سبک بودیسم دارد. در این آیین، محیط پیرامون، اعمال و افکارتان شبیه به این سبک می باشد و آرامش را اصول اصلی می داند. مینیمالیسم همانطور که اشاره شد، واکنشی به مصرف گرایی مدرن است. ایالات متحده و اروپا نیز این سبک را این روزها بسیار مورد استفاده قرار داده اند.

نکات طلایی برای داشتن استایل مینیمال

 

  • اصول اصلی آن، سبکی ساده است.
  • انتخاب لباس های تک رنگ
  • سفید و سیاه از رنگ های اصلی این سبک هستند.
  • جزئیات و برش های ساده و صاف جایگاه خاصی را در این استایل دارند.
  • استفاده از اکسسوری های ساده و مدرن مانند اشکال هندسی و فلزی
  • کیفیت پارچه با برش و طرح لباس ارتباط دارد.
  • سبک کلاسیک در این استایل بسیار دیده می شود.

رنگ های پرطرفدار در استایل مینیمالیسم

پوشاک مینیمال

طرفدار این سبک، از ترکیب دو رنگ مشکی و سفید با کنار هم قرار دادن درست لباس های ساده و شیک پوششی خاص را برای استایل خود به ارمغان می آورند. البته طرفداران این رنگ با انتخاب درست و بجا از رنگ هایی مانند آبی، قرمز و… می توانند یکنواختی را از پوشش خود دور کنید.

برای جذابیت بیشتر از طرح های راه راه با رنگ های محدود نیز، می توانید استفاده کنید. برای زیبا بنظر رسیدن باید سعی کنید لباس هایی با سایز مناسب انتخاب کنید تا شیک بنظر برسید.

طرح و رنگ مناسب برای استایل مینیمال

  • خاکستری
  • سیاه و سفید
  • تک رنگ ساده
  • طرح راه راه
  • ترکیب رنگ های خنثی
  • اکسسوری های ساده

پنج قانون کلی برای لایف استایل مینیمال

لباس minimal

1) عدم استفاده از جواهرات پر زرق و برق

طراحی ساده ولی باکیفیت از اصول اصلی این استایل می باشد. زرق و برق، پارچه های براق، دکمه های طلایی و این قبیل از اکسسوری ها در این پوشش جایگاهی ندارند. استفاده هوشمندانه و محدود از زیورآلات با طراحی خاص و ساده از اصول این پوشش می باشد. در این سبک، تمرکز اصلی بر روی کیفیت برش ها و دوخت لباس می باشد.

2) لباس های تک رنگ

استفاده از رنگ های سیاه، سفید و رنگ های خنثی و ترکیب آن ها با هم از اولین گام های این استایل می باشد.

3) سیلوئیت زیبا

داشتن یک نیمرخ سیاه و استفاده از خطوط سایه روشن با استایل شما زیبایی را به همراه خواهد داشت. در این قدم باید از ترکیب رنگ و سایر جزئیات به گونه ای بهره ببرید که فاکتورهای زیبایی و آراستگی را باهم داشته باشید.

لباس minimal

4) سایز مناسب

پوشیدن لباس اندازه با سایز شما، یک تیپ شیک و مدرن را برای شما به همراه دارد. اندازه بودن لباس اهمیت بالایی دارد و در صورت انتخاب نادرست تاثیری معکوس را تجربه خواهید کرد.

5) عدم انتخاب لباس طرح دار در استایل مینیمال

بجز طرح راه راه از هیچ طرحی در این استایل استفاده نمی گردد. خانم های فرانسوی طرح زیبا و ساده راه راه، را بسیار دوست دارند این امر آن ها را در اول لیست خوش پوشان قرار می دهد. طرح راه راه افقی یا عمودی با رنگ های ساده و محدود در کنار منظم بودن این طرح زیبایی و مدرن بودن را به همراه دارد.

برای داشتن استایل مینیمال، خرید خود را در محدوده لباس های ساده، شیک و مدرن قرار بدهید.  شلوار جین ساده، کتونی های ساده تک رنگ، تیشرت و مانتوهایی با برش های منظم و با کیفیت را در کمد خود داشته باشید. آراستگی و آرامش را با انتخاب لایف استایل مینیمال همیشگی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *