پوشاک زنانه

راهنمای جامع انتخاب و خرید شلوار زنانه

گزینه ‎های شلوار زنانه با گذشت زمان تغییرات چشمگیری داشته است. دنیای مد برای تمام استایل های زنان در طول زندگی شلوار مناسب را ارائه می‎دهد. در دنیای مد و لباس لیستی از انواع شلوار زنانه وجود دارد که سعی شد در این مقاله به آن اشاره کنیم.

شلوار بخش اصلی یک استایل زنانه در قرن حاضر است. در گذشته به مانند امروز از آن در استایل‎های زنانه استفاده نشده بود و حتی در برهه‎های زمانی پوشیدن شلوار برای زنان قانون شکنی بوده و با آن برخورد جدی می‎ کردند. اما هر چه به زمان حال نزدیک می‎شویم شلوار زنانه جایگاه خود را در استایل زنانه پررنگ ‎تر کرده است در نتیجه انتخاب مناسب آن بسیار با اهمیت است.

با ما در این مقاله همراه باشید تا سیری در تاریخچه شلوار زنانه داشته باشیم و با انواع شلوار زنانه آشنا شویم. در انتها نیز پیشنهادات مناسب برای اندام شما در نظر گرفته‎ایم، امید است با خواندن این مقاله آشنایی خوبی با دنیای شلوار زنانه پیدا کنید.

تاریخچه استفاده شلوار در دنیای مد زنانه

امروزه یکی از بیشترین مصارف لباس‎های زنانه، شلوار است. در گذشته پوشیدن آن برای زنان مرسوم نبود و شاید تعداد خیلی کمی از بانوان شلوار بر تن داشتند. به لطف افرادی چون کوکو شنل دنیای مد تغییراتی را به خود دید و این محصول وارد دنیای مد بانوان شد. امروزه یکی از راحت ‎ترین و پر استفاده ترین پوشاک زنانه، شلوار زنانه است.

در زمان های قدیم در کشور فرانسه برای بیش از دو قرن، بانوان اجازه پوشیدن شلوار را نداشتند و الزام بود زنان از دامن استفاده کنند. بانوان فقط در زمان اسب سواری و دوچرخه سواری اجازه داشتند آن را بر تن کنند.

تاریخچه شلوار زنانه

در کشور آمریکا در اواخر قرن نوزدهم پوشیدن شلوار زنانه جرم نبود اما یک تابو در بین مردم شده بود و اکثرا سعی می‎کردند شلوار زنانه بر تن نداشته باشند.

اولین درگیری برای پوشیدن شلوار زنانه در سال 1938 بود که بانویی را به جرم پوشیدن آن، دادگاهی کردند و به او الزام کردند به مدت 5 روز با دامن های زنانه به دادگاه بروند که این امر باعث شد بین مردم جریان هایی برای پوشیدن شلوار زنانه اتفاق بیفتد.

در انتها در سال 1966 سن لورن اولین کت و شلوار زنانه را طراحی کرد و در دنیای مد زنانه رونمایی کرد. این امر باعث شد زنان زیادی از این سبک استقبال کنند.

اولین بانویی که تابو را شکست و با شلوار وارد صحنه مجلس آمریکا شد، کسی نبود جز شارلوت رید، که این امر باعث شد که به او سمبل مبارزات تاریخی و مدنی بانوان از سوی مردم اعطا گردد.

البته لازم به ذکر است با اینکه در این تاریخ زندگی می‎کنیم، هنوز هم کشورهایی وجود دارند که پوشیدن شلوار زنانه در آن‎ها همچنان ممنوع و جرم محسوب می‎گردد.

شلوار های زنانه در انواع مختلف و با جنس‎های مختلف در بازار وجود دارند. در ادامه چند نوع از پارچه های شلوار زنانه را برای شما ذکر کرده‎ایم.

پارچه های شلوار زنانه

پنبه

الیاف طبیعی مانند پنبه، بیشتر اوقات در ساخت پیراهن استفاده می شود. البته در شلوارهای زنانه برای دوخت انواع راحتی، این جنس پارچه بسیار محبوب است و با استقبال زیادی روبرو می شود.

بافتنی

پارچه ای که فقط از یک سری نخ ساخته شده و همه آنها جهت یکسانی دارند، این پارچه های گره ای دارای بافت کمی برجسته هستند. این جنس انتخاب مناسبی برای لباس های راحتی و شلوارهای رسمی است.

کتان

شلوار کتان زنانه

این جنس پارچه از نوع الیاف طبیعی است. قوی تر، سفت و براق تر از پنبه و جنسی مقاوم تر از آن دارد. پارچه کتان نگهداری کمتری نسبت به جنس پنبه ‎ای دارد و اتوکشی آن بسیار راحت است. جنس کتان مناسب برای استایل های کلاسیک، شلوارهای مجلسی و تابستانه می باشد.

میکرو فیبرها

این سبک پارچه از ترکیبات مصنوعی است که نسبت به جنس ابریشم نازک تر می باشد و قیمت پایین تری نسبت به ابریشم دارد. البته از نظر ظاهر بسیار نزدیک به الیاف طبیعی است.

نایلون، اکریلیک، پلی استر، ابریشم مصنوعی

این دسته از الیاف ترکیبی هستند که به راحتی تمیز می شوند اما از نظر دوام و ظاهر مانند جنس‎های پشمی یا پنبه‎ ای نیستند. آن ها اغلب با الیاف طبیعی مخلوط می شوند تا کیفیت بهتری پیدا کنند. این جنس در دوخت اغلب شلوار زنانه دیده می‎شود.

ابریشم

پارچه ابریشم از جنسی طبیعی ساخته شده است و نگهداری این پارچه بسیار سخت است. این جنس از پارچه‎ی شلوار زنانه درخشش، گرما، مقاومت و دوام بالایی دارد. البته لازم به ذکر است این نوع پارچه بسیار گران قیمت می باشد. این جنس پارچه در شلوارهای زنانه مجلسی استفاده بیشتری دارد.

اسپندکس

از این ماده مصنوعی با سایر ترکیبات استفاده می‎شود تا خاصیت کشسانی شلوار زنانه را بیشتر کند. از این جنس پارچه در انواع ورزشی و کوهنوردی استفاده بیشتری شده است. زیرا در این جنس از شلوار زنانه، 5 تا 8 برابر قابلیت کششی بیشتری را به الیاف پارچه خواهد داد.

پشم

پارچه ‎های پشمی بسیار مناسب فصل های سرد سال هستند. پشم ها بسته به درجه‎ای که دارند، دارای کیفیت‎های متفاوتی هستند. از این جنس پارچه برای شلوارهای زمستانه رسمی و غیر رسمی استفاده بسیاری شده است.

چرم

شلوار چرم زنانه

این جنس از پارچه برای دوخت شلوار زنانه بسیار دلربا است. چرم در دو دسته چرم طبیعی – چرم مصنوعی دسته بندی ‎می‎ گردد. البته با توجه به استایل ‎های دوخت مختلف از انواع جنس چرم استفاده می‎گردد. این جنس را در شلوارهای زنانه از نوع لگ، راسته و پاچه گشاد خواهید دید.

انواع شلوارهای زنانه

چاک دار

این دست از شلوار زنانه در دسته مازراتی قرار می ‎گیرد، که یکی از پرطرفدارترین مدل های شلوار زنانه می ‎باشد. این دسته از شلوارهای زنانه در انواع، چاک دار مجلسی، بغل چاک دار، بغل خط‎دار، قد 90، راسته و گشاد دسته بندی می‎شود. که با توجه به محیطی که قرار است از این نوع شلوار استفاده شود، انتخاب ها متفاوت خواهد شد. شلوار چاک‎دار بیشتر مناسب برای مجالس مهمانی است و در دسته شلوارهای زنانه مجلسی قرار می‎ گیرد.

پیش بندی

این شلوار را با نام شلوار اورال نیز می ‎شناسیم. در طراحی این شلوار دو بند طراحی شده که بر روی شانه قرار می ‎گیرد. در زمان گذشته از این استایل برای لباس ‎های کار استفاده شده است. در ابتدا از این نوع شلوار زنانه با جنس جین در بازار وجود داشت اما به مرور در سایر جنس‎‎های شلوار زنانه نیز دوخته شده است.

پاچه گشاد

این شلوار زنانه در قسمت زانو به پایین گشاد می‎ شود. این شلوار در دهه 1970 در دنیای مد بسیار خوش درخشیده بود. این شلوار برای افرادی که دارای چاقی شکم و بالاتنه هستند، اصلا توصیه نمی ‎شود. در این شلوار تمرکز بر روی پاها بیشتر است. این شلوار زنانه در جنس‎های جین و مازراتی تولید می ‎شود.

چرم

این نوع از شلوار زنانه انتخاب شیک پوشان است. از این جنس در شلوار زنانه در مدل های چرم خمره ای، دمپا گشاد و لگ ‎های چرم در بازار مصرف وجود دارد. انتخاب مدل آن بستگی به فرم بدنی و سلیقه شما دارد. اما امروزه لگ های چرم، بازار بیشتری را در استایل ‏‎های زنانه تصاحب کرده ‎اند و در اکثر استایل‎های زنانه از این نوع شلوار زنانه استفاده شده است.

شلوار چرم زنانه مناسب فصل سرد سال است که با انتخاب آن خوش‎ پوشی را تجربه خواهید کرد. البته دقت کنید نگهداری چرم طبیعی کمی دشوار است.

گت ‎دار یا سند بادی

شلوار سندبادی

طراحی این لباس به خاورمیانه برمی‎گردد. این شلوار از دهه 1990 تا امروز بسیار پرطرفدار شده است. از این نوع شلوار زنانه در استایل های بوهو و چیپسی بسیار استفاده شده است. این شلوار زنانه به علت راحتی، بسیار محبوب هستند. پارچه های طرح دار تابستانه و رنگی بسیار انتخاب مناسبی برای دوخت این شلوار زنانه است که برای فصل تابستان همراه خوبی خواهد بود.

ملوانی

این سبک از شلوار زنانه را در استایل ‎های کروز و روترو می‎توانید مشاهده کنید. در ابتدا این سبک برای استفاده ملوانان بوده است. با توجه به راحتی این شلوار، بسیار مورد پسند بانوان قرار گرفته است. با پوشیدن این شلوار به علت فاق بلند بودن آن شما قد بلندتر دیده می‎شوید. این شلوار مناسب افراد با قد کوتاه است تا بلندتر دیده شوند.

دامن شلواری زنانه

این نوع شلوار زنانه ترکیبی از شلوار و دامن بوده است که در قسمت کمر گشاد خواهد شد. این نوع شلوار زنانه مناسب فصل گرم است در نتیجه بهتر است از پارچه های نرم و سبک استفاده شود. همچنین مناسب مهمانی و استایل خیابانی می باشد.

شلوار جین زنانه

شلوار جین زنانه

یکی از انواع محبوب در بین بانوان، شلوار جین است. شلوار جین زنانه انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن ‎ها اشاره خواهیم کرد.

  • شلوار جین اسکینی
  • شلوار جین اسلیم
  • شلوار جین راسته
  • شلوار جین بوت-کات
  • شلوار جین پاچه گشاد
  • شلوار جین پهن
  • شلوار جین ساسون‎دار
  • شلوار محبوب بوی فرند
  • شلوار جین کش‎دار
  • شلوار جین فاق بلند

این دسته بندی برای شلوار جین زنانه است که با توجه به سلیقه شخصی خود و استایل روزانه می ‎توانید از این نوع شلوار زنانه استفاده کنید. شلوار جین در هر محیطی و در تمام فصول انتخاب اکثر بانوان است.

رکاب دار

این شلوار در دنیای مد به نام Stirrup نیز شناخته می‎شود. این نوع از شلوارهای زنانه در گذشته بیشتر برای مصارف ورزشی و سوارکاری استفاده شده است. بعد از 1980 این سبک وارد استایل خیابانی زنانه شده است. این شلوار در جنس های کشی و استرچ بسیار دوخته می‎شود.

استایل آن به صورت چسبان در تمام طول پا بوده و در قسمت مچ پا دارای بند است که باعث می‎شود شلوار زیباتر بر روی پاهای شما قرار بگیرد.

پاکتی

شلوار پاکتی یکی از پرفروش ‎ترین انواعی است که مناسب برای استایل های رسمی و غیررسمی می باشد. در طراحی این شلوار با توجه به قد نودی که دارد باعث می‎شود، پوشش شما جذاب به نظر آید. این نوع از شلوار زنانه به علت اینکه با هر استایلی ست می‎گردد بسیار مورد پسند بانوان بوده و هر خانمی در کمد شلوارهای خود یک شلوار دمپا را دارد.

شلوار راسته زنانه

شلوار راسته زنانه

در تمام شلوارهای زنانه از الگوی شلوار راسته استفاده شده است که شاخصه اصلی این نوع شلوار، گشادی یکسان در تمام قد آن است. برای دوخت این نوع شلوار، از جنس جین و پارچه ای استفاده می‎شود. این شلوار مناسب تمام استایل و اندام‎های زنانه می باشد و آن را می‎ توانید در مکان رسمی و غیررسمی استفاده کنید.

برمودا

شلوار زنانه برمودا نام های دیگری نیز دارد که شاید شما آن را با نام های شلوار کوتاه یا کاپری نیز بشناسید. امروزه این سبک در استایل خیابانی و رسمی زنانه بسیار دیده می‎شود زیرا به اندام زنانه، زیبایی خاصی می‎بخشد.

شلوار ورزشی زنانه

برای تحرک و ورزش کردن لازم است لباس مناسب استفاده شود. داشتن شلوار ورزشی زنانه مناسب برای کشش و حرکات ورزشی بسیار نکته مهمی است که در انتخاب آن باید به جنس پارچه توجه شود که مناسب با فصل انتخاب شود تا با مشکلات پوستی روبرو نشوید. سایز شلوار نباید به گونه ‎ای انتخاب شود که فعالیت ورزشی شما را دچار مشکل کند. بهتر است در انتخاب شلوار ورزشی زنانه دقت خوبی داشته باشید و شلوار زنانه‎ای را انتخاب کنید که از نظر قد و سایز مناسب شما باشد.

شش جیب

شاخصه اصلی این شلوار جیب آن است در این شلوار 5 تا 8 جیب را خواهید داشت. این شلوار استایلی راحت و گشاد دارد و شما این شلوار را با توجه به جنس پارچه‎ ای که دوخته شده است، می‎توانید در تمام فصول استفاده کنید. بیشترین جنس‎ های این شلوار، کتان و جین است که در طرح ها و رنگ ‎های مختلف قابل دوخت می باشد. این شلوار بیشتر مناسب استفاده در استایل خیابانی و ورزشی است.

شلوار راحتی زنانه

شلوار راحتی زنانه

این شلوار با توجه به طراحی راحتی که دارد در استایل خانگی استفاده زیادی دارد. این شلوار مناسب زمان استراحت در منزل است و به این علت از جنس نخی کشباف استفاده شده تا سبک و راحت باشد. پارچه های رنگی و طرحدار انتخاب خوبی برای دوخت این نوع از شلوار زنانه هستند.

شلوار زنانه مناسب فرم بدن شما

فرم بدن زنانه، سیبی شکل

در این فرم بدنی بالاتنه بزرگ‎تر از پایین تنه است. برای اینکه در این فرم استایل مناسبی داشته باشید لازم است شلواری را بر تن کنید که تمرکز بیشتری را به پاهای شما منتقل کند.

شلوار زنانه مناسب اندام سیبی شکل:

  • شلوار دم‎پا گشاد
  • شلوار زنانه جین و استایل دبل دنیم
  • شلوار بوت کات

فرم بدنی زنانه، گلابی شکل

در این فرم بدنی برعکس مدل سیبی شکل، با توجه به نوع استایل این دسته، کمر به خوبی مشخص است. شلوار زنانه ای را باید انتخاب کنید که توجه را به پایین تنه بیشتر از حد جلب نکند و تعادل بیشتری از اندام شما نشان دهد و زیبایی کمر شما نیز کاسته نشود.

شلوار مناسب برای فرم بدن گلابی شکل:

  • شلوار راسته
  • شلوار دم ‎پا گشاد

البته لازم به ذکر است شلوارهای تنگ انتخاب نامناسبی برای این افراد می‎باشد.

فرم بدن زنانه، مستطیلی شکل

اندام مستطیلی شکل

در این نوع استایل پایین تنه و بالاتنه در یک اندازه هستند و قوس بدنی در این استایل دیده نمی‎شود. در این استایل چون به مدل‎های اندام نزدیکتر است انتخاب بیشتری نیز وجود دارد.

شلوار زنانه مناسب استایل مستطیلی:

  • شلوار کمی دم‎پا گشاد
  • شلوار فاق متوسط

شلوار زنانه راسته انتخاب اشتباه این فرم بدنی است.

فرم بدن زنانه، مثلثی شکل

در این نوع بدنی، شانه ها باریک تر از قسمت‎های دیگر است. قوس بدنی زیادی در این اندام مشاهده می شود بنابراین با انتخاب شلوار زنانه مناسب، زیبایی استایل خود را بیشتر نشان خواهید داد.

شلوار زنانه مناسب فرم مثلثی:

  • شلوار زنانه راسته
  • شلوار دم ‎پا گشاد
  • شلوار از بالا گشاد

فرم بدنی زنانه، ساعت شنی

خوش فرم‎ترین اندام زنانه را این فرم بدنی به دست گرفته است. افرادی که این فرم بدنی را دارند جزو کمر باریک‎ها قرار می‎گیرند.

شلوار زنانه مناسب فرم ساعت شنی:

  • شلوار فاق متوسط
  • شلوار فاق بلند
  • شلوار دم پا گشاد

در این مقاله تلاش کردیم انواع شلوارهای زنانه را دسته بندی کنیم و با توجه به فرم بدنی شما انتخاب ‎های بهتر را برای شما لیست کنیم. همانطور که می‎دانید در انتخاب شلوار باید به فرم و سایز خود دقت کنید و انتظار نداشته باشید لباس در بدن شما مانند مدل‎ها بنشیند. شلوار زنانه ‎ای را انتخاب کنید که مناسب اندام شما باشد و زیبایی بیشتری به استایل شما ببخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *