پوشاک زنانه

10 برند لباس برتر در جهان

با برندهای برتر جهان آشنا شوید.

روزگاری مردم هرگز لباس نمی‌پوشیدند. شاید ابتدا پوشاندن خود با لباس‌ها و مواد اولیه عجیب به نظر می‌رسید، با این حال با گذشت زمان این موضوع عادی شد و برعکس آن، یعنی عریان بودن، امری عجیب به نظر رسید.

با گذشت زمان، مردم احساس کردند باید از خطرات خارجی محافظت کنند. بنابراین آن‌ها شروع به پوشاندن بدن خود با برگ و تنه درخت و بعداً نیز با پوست حیوانات کردند. بعد از شروع تمدن‌ها، مردم فهمیدند که می‌توانند از یک منبع گیاهی پارچه ببافند. رفته رفته این امر تبدیل به یک شغل شد و اکنون صنعت پوشاک به عنوان  یکی از قدیمی‌ترین صنایع بشر به شمار می‌رود.

با این حال، امروزه تعداد کمی از شرکت‌ها در زمینه تولید لباس، مقام‌های برتر جهانی را کسب کرده‌اند. جهان شاهد ظهور روندهای جدید و پارچه‌های جدید در صنعت پوشاک بود. تعداد بسیار کمی از مارک‌ها در سراسر جهان مشهور شده‌اند و هنوز هم در زمره پرفروش‌ترین‌های جهان هستند. در اینجا لیستی از 10 برند برتر پرفروش و مشهور لباس در جهان وجود دارد که می‌توانید نگاهی به آن‌ها بیندازید.

10)  آرمانی (Armani)

برند آرمانی

ارزش برند لباس این شرکت معروف حدود 3.1 میلیارد دلار برآورد می‌شود. آرمانی یک طراحی بی‌عیب و نقص، زرق و برق دار و بسیار لاکچری را فراهم می‌کند. ستارگان هالیوود وفادارترین مشتری‌های این برند هستند و مارک آرمانی در زمینه تولید لباس‌های خاص و شیک تخصص دارد. آن‌ها در ازای اعتماد به این برند، از پارچه لوکس و طرحی جذاب برخوردار خواهند شد.

Emporio Exchange گران‌ترین لباس تحت این برند است. آرمانی در جایگاه دهم بهترین برندهای جهان قرار می‌گیرد.

9) فندی (FENDI)

برند فندی

ارزش کل مارک این شرکت حدود 3.5 میلیارد دلار است و توسط پائولا فندی بنیانگذاری شده است. این شرکت در سال 1925 راه اندازی شد و تخصص آن در زمینه تولید پوشاک فوق لاکچری و همچنین کیف و سایر لوازم جانبی می‌باشد.  سری کیف‌های دستی آن در سال 1997 معرفی شد که به آن Baguette می‌گویند. این برند با به روزرسانی خلاقیت‌های خود در دنیای مد، استانداردهای خود را حفظ می‌کند.

8) برند ورساچه (HOUSE OF VERSACE)

برند ورساچه

ارزش کل مارک این شرکت حدود 5.5 میلیارد دلار است که درآمد فعلی آن حدود 1 میلیارد دلار اعلام شده است. ورساچه یک شرکت ایتالیایی است. برند ورساچه در سال 1978 توسط جیانی ورساچه  تأسیس شد. House of Versace یکی از سودآورترین مارک‌های سبک زندگی در جهان است. ورساچه به دلیل تزئینات جذاب، لباس‌های چاپی واضح و لباس‌های مجلل بسیار شگفت انگیز شناخته شده است. ورساچه انواع مختلفی از لباس را معرفی کرد. بنابراین در موقعیت هشتم این لیست قرار می‌گیرد.

7) برند بربری یا باربری (BURBERRY)

برند باربری

ارزش کل این شرکت در حدود 5.87 میلیارد دلار است و درآمد این شرکت حدود 4 میلیارد دلار می‌باشد. باربری یک شرکت انگلیسی است که آدری هپبورن، یکی از شاخص‌ترین چهره‌های مرتبط با آن است. این شرکت به خاطر نوآوری‌هایش بسیار مشهور است. باربری حتی نام برند سلطنتی را نیز دریافت کرده است.

6) رالف لورن (RALPH LAUREN)

رالف لارن

ارزش کل این شرکت در حدود 6.6 میلیارد دلار است. درآمد حاصل از این شرکت حدود 7.1 میلیارد دلار بوده و جالب توجه است که رالف لورن به طور کامل بر تجمل تمرکز دارد و تلاش می‌کند تا انواع لباس را برای یک زندگی مطلوب فراهم کند. لباس‌های رالف لورن توسط بسیاری از شخصیت‌های مشهور جهان پوشیده شده‌اند. برند لباس پولو همچنین یکی از مارک‌های مشهور تحت برند رالف لورن است.

5) شنل (CHANEL)

برند شنل

ارزش برند این شرکت حدود 6.8 میلیارد دلار است. جمع آوری درآمد توسط این شرکت 5.4 میلیارد دلار است. کوکو شنل این شرکت را تأسیس کرد. این مارک برای لباس زنانه بسیار شناخته شده است و همواره تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل کند که زنان در لباس خود راحت هستند و باید احساس غرور کنند. شنل یکی از گران‌ترین مارک‌های جهان است.

6) برند لباس پرادا (PRADA)

برند پرادا

ارزش این شرکت در حدود 7.3 میلیارد دلار است. درآمد این شرکت حدود 3.7 میلیارد دلار است. پرادا توسط یک تولید کننده چرم ایتالیایی به نام ماریو پرادا در سال 1913 تاسیس شد. مارک پرادا یکی از گران‌ترین مارک‌هاست و هر دختری دوست دارد این مارک را داشته باشد. این برند لباس‌هایی با طرح، سبک و رنگ شگفت انگیز ارائه می‌دهد و باعث ایجاد احساس خاص بودن در هر دختری می‌شود.

3) هرمس (HERMES)

برند هرمس

ارزش این شرکت حدود 10.6 میلیارد دلار است. درآمد این شرکت حدود 5.3 میلیارد دلار می‌باشد. برند لباس هرمس در سال 1837 توسط تیری هرمس تأسیس شد و در این 176 سال، شرکت بسیار موفقی بوده است. هرمس به خاطر کیف و همچنین روسری‌های ابریشمی معروف است. آن‌ها متخصص در زمینه تولید کمربند ، دستکش، لباس زنانه و مردانه و… هستند.

2) برند لباس گوچی (GUCCI)

برند گوچی

ارزش برند این شرکت حدود 12.4 میلیارد دلار بوده و  درآمدش حدود 4.5 میلیارد دلار است. هدف این شرکت تهیه لباس با کیفیت است. شرکت گوچی در سال 1921 آغاز به کار کرد. بنیانگذار این شرکت گوچیو گوچی است. گوچی یکی از گران‌ترین مارک‌ها است و همچنین به تولید لباس‌های غنی و لوکس معروف هستند، بنابراین در جایگاه دوم قرار دارند.

1) لویی ویتون (LOUIS VUITTON)

لویی ویتون

گران‌ترین برند جهان لوئیس ویتون است. ارزش برند این شرکت به حدود 28.1 میلیارد دلار رسیده است. جمع آوری درآمد این مارک در حدود 10.1 میلیارد دلار است. لویی ویتون به خاطر استفاده از چرم، خیاطی عالی، مانتوهای زیبا، لباس‌های پوشیده و شیک، کفش ، اکسسوری ، ساعت، عینک آفتابی، جواهرات، کتاب و بسیاری از لوازم دیگر بسیار مشهور است و با شایستگی مقام اول لیست را به خود اختصاص داده است.

دراین مقاله لیستی از ده برند لباس معروف در جهان را به شما معرفی کردیم. دنیای لباس فقط وسیله‌ای برای محافظت از خود بود و اکنون معلوم شده است که یک تجارت مد هر روز اختراعات جدیدی در آن ظاهر می‌شود. برای حفظ موقعیت خود و همچنین فشار برای پیروی از این روند رقابت زیادی بین مارک‌ها وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *