پوشاک زنانه

معرفی کامل سبک های کفش زنانه

 ” یک قدم کوچک برای انسان، یک جهش عظیم برای بشر”

کفش ها جزء اصلی استایل بانوان هستند. زنان در انتخاب کفش های خود بیشترین وسواس را به خرج می دهند. همان طور که آشنا هستید، دنیای کفش زنانه بسیار متنوع و رنگارنگ است.

هر سبک کفش زنانه مناسب برای مکانی خاص و شرایط خاص طراحی شده است. کاربردهای کفش زنانه بسیار زیاد است و انتخاب کفشی که شما را آزار ندهد یکی از مهم ترین دلایل انتخاب کفش است.

همانطور که میدانید پا قلب دوم انسان است و باید تلاش شود تا کفشی را انتخاب کنید که مناسب پای شما باشد. در این مقاله به طور کامل به انواع کفش زنانه می ‎پردازیم تا زمینه های انتخاب راحت را برای شما فراهم کنیم.

 

10 واقعیت در رابطه با تاریخچه کفش

آیا تا بحال از خود پرسیده اید ایده انواع کفش از کجا آمده است؟

خرید کفش

تمام انسان ها از کفش در مصرف روزانه استفاده می‎ کنند اما تعداد کمی از تاریخچه آن اطلاعات دارند. در ادامه این مقاله آسو استایل به معرفی تاریخچه کفش و واقعیت هایی در این رابطه می‎پردازیم.

  • در گذشته بردگان کفشی به پا نداشتند و از صندل های ساخته شده از پاپیروس را برپا داشتند. افرادی که دارای وضعیت مالی بالاتری بودند، مجاز به استفاده از صندل های نوک تیز بودند. در تنوع رنگ کفش ها، رنگ های قرمز و زرد تنها برای بالاترین طبقه جامعه بوده است. در آن زمان با توجه به رنگ و نوع کفش به راحتی می ‎توانستید طبقه اجتماعی فرد را حدس بزنید.
  • در سال 1818 کفش مناسب پای انسان ساخته شد. تا قبل از این تاریخ هیچ تمایزی بین کفش های پای چپ و راست وجود نداشت و اولین کفش با توجه به این موضوع در فیلادلفیا طراحی شده است.
  • کفش چوبی نوعی از طراحی کفش بود که هلندی ها آن ها را طراحی کرده بودند. زیرا هلند کشوری باتلاقی بوده و کفش های چرمی به راحتی در آن شرایط خیس شده و در مدت زمان کوتاهی خراب می‎ گردند. با توجه به این دلایل، هلندی ها کفش چوبی را طراحی کرده اند و استفاده از آن ها هنوز هم به عنوان سنتی رایج در این کشور باقی مانده است.
  • تنها موزه کفش در دنیا، در آمریکای شمالی (تورنتو) قرار دارد. در این موزه کفش، از اولین کفش ها تا امروز به نمایش گذاشته شده است.
  • در قرن شانزدهم، زنان اشرافی مایل به پوشیدن کفش هایی با پاشنه های بسیار بلند شدند. پاشنه های بعضی از این کفش ها به قدری بلند بوده است که زنان اشرافی برای راه رفتن نیاز به خدمتکار داشتند. بعد از این سبک کفش ها، نوعی دیگر از کفش های کفه تخت طراحی شد که افراد طبقه پایین از این سبک از کفش ها استفاده می کردند.
  • قانون های مختلفی از سمت دربار برای پوشیدن کفش در دوره های مختلف وضع شده بود. طبقه خاص اساسا از کفش های شیک استفاده می‎ کردند. در زمان هنری هشتم در انگلستان قانونی وضع شده بود که کفش ها باید شش اینچ عرض داشته باشند، دلیل آن بیماری نقرس بود که ظاهر اندام ها را تغییر داده بود.

کفش پاشنه بلند

در زمان لویی چهاردهم نیز قانونی وضع شده بود که کفش ها باید پنج فوت پاشنه داشته باشند، زیرا در آن زمان کوتاهی قد در بین مردان شایع بود، این اقدام در بین مردان بسیار محبوب شده بود.

  • برخی سنت ها در دنیا در رابطه با کفش عروس وجود دارد. به طور مثال، یکی از کفش های عروس را به بالای پشت بام پرتاب می‎ کنند. یا مثلا کفش عروس را قرمز انتخاب می‎کنند تا زندگی خوبی داشته باشند.
  • جمله معروفی از نیل آرمسترانگ “یک قدم کوچک برای انسان، یک جهش عظیم برای بشر” این جمله برای کسی گفته شده که اولین قدم ها را روی ماه برداشته است. چکمه های او قبل از ورود به زمین دور انداخته شد زیرا امکان داشت آلودگی را وارد زمین کند.
  • برخی از افراد برای داشتن یک جفت کفش خود هزینه های زیادی را پرداخت خواهند کرد. گرانترین کفش دنیا به قیمت 660.000 دلار آمریکا فروخته شده است.
  • کسی که اصطلاح کفش ورزشی را برای اولین بار مطرح کرد، نلسون مک کینی بود. نام اولین کفش ورزشی keds بود و در سال 1917 طراحی شده بود.

برند معروف آدیداس اولین کفش ورزشی خود را در سال 1923 توسط آدی داسلر طراحی کرد، وی نام خود را روی کفش نهاد و به شهرت بسیاری در جهان دست یافت. البته در زمان حال نیز این برند یکی از بهترین برندهای دنیا می باشد.

فروش انواع کفش

شما با بعضی از اطلاعات جالب در رابطه با کفش آشنا شده اید در ادامه به بررسی انواع سبک کفش زنانه می پردازیم تا با انواع کفش های زنانه آشنا شوید:

  14 نمونه از انواع سبک کفش های زنانه

1- کفش پاشنه کوتاه (stilettos)

آیا می ‎دانید خاستگاه کفش های پاشنه کوتاه به ایران می ‎رسد؟ کفش های پاشنه کوتاه را در اوایل برای مردان نظامی و اشرافی استفاده می ‎کردند.

در زمان حال یکی از کفش های مورد علاقه بانوان، کفشهایی با پاشنه های معمولی و کوتاه است. این سبک کفش های زنانه در کمد هر بانویی در دنیا دیده می‎‎ شود.

2- صندل های میول (mules)

صندل زنانه

این نوع کفش زنانه، پشت باز است که به راحتی قابل استفاده است. این کفش در اطراف پاشنه های خود هیچ اتصالی به پای بانوان ندارد. این نوع از کفش ها را می ‎توان زیر شاخه ای از سبک اسلیپر دانست. البته به مرور خود را به یک سبک جداگانه تبدیل کرده اند. این سبک از کفش های زنانه به پاهای شما در فصل بهار و تابستان  زیبایی خیره کننده ای خواهد داد.

3- کفش های گلادیاتوری (Gladiators)

کفش های زنانه در این سبک یادآور زمان گلادیاتورها می ‎باشد. این کفش ها در زمان روم باستان، توسط گلادیاتورها استفاده شده اند. به مرور زمان صندل های گلادیاتوری جایگاه خاصی را در صنعت مد و پوشاک به خود اختصاص داده اند. استفاده از صندل های گلادیاتوری با لباس های کوتاه تابستانه استایل منحصر به فردی به شما خواهد داد. البته می توانید با دامن های کوتاه و شلوار نیز این صندل ها را ست کنید و زیبایی پاهای خود را به نمایش بگذارید.

4- کفش لژدار پاشنه بلند (Wedges)

اگر از کفش های پاشنه بلند و صندل های نوک تیز خسته شده اید و در استفاده از آن ها دچار کمردرد شده‎اید، پیشنهاد می‎کنیم از کفش های لژدار استفاده کنید. این کفش ها از دهه 1990 وارد صنعت مد شده است.

کفش لژدار زنانه

کفش های لژدار پاشنه بلند، دارای تنوع در رنگ و جنس هستند. بیشترین طرفداران این سبک از کفش زنانه از جنس های جین، پنبه ای، چرم و طرح های رنگی و سنتی استفاده می‎ کنند. این سبک از کفش ها به راحتی با هر استایلی که دارید همخوانی پیدا خواهد کرد.

5- کفش پلتفرم پاشنه بلند (Platforms)

این سبک کفش زنانه در زمان های یونان باستان نشان دهنده بزرگی و شکوه مصرف کننده بوده است. از این ‎رو امروزه نیز این کفش ها نشان رسمی بودن و شیک بودن را در بیننده بیدار می‎ کند. امروزه از این سبک از کفش های زنانه برای مراسم های رسمی و جلسات مهم استفاده می ‎شود.کفش های پلتفرم به علت سادگی، ظرافت و پوشیدگی کامل انتخاب خوبی برای محل کار نیز خواهند بود.

6- بوت نظامی (Army Boots)

پوتین نظامی

این مدل از کفش های زنانه که به آن بوت های نظامی گفته می‎ شود، ویژگی شاخص آنها پارچه های ضخیم و محکم می‎ باشد. این سبک کفش زنانه در سخت ترین شرایط جوی و کوه ها کفش خوبی خواهد بود. این سبک مناسب بانوان کوهنورد و ماجراجو می‎باشد.

7- کفش لوفر

این سبک کفش های زنانه از دیرباز مورد استفاده زنان بوده است. این مدل دارای زیر مجموعه های دیگری است که در ادامه به آن ها می ‎پردازیم:

  • مدل لوفر کلاسیک: این سبک از ساده ترین مدل های کفش زنانه لوفر است که در طرح های ساده و پوست حیوانات در بازار موجود است.
  • کفش لوفر پاشنه دار
  • کفش لوفر نوک تیز، از مدل های سبک کفش زنانه، سبک لوفر است که به راحتی با هر استایلی همراه خواهد شد.

8- نیم بوت ها (Ankle booties)

نیم بوت زنانه

نیم بوت ها یکی از انتخاب های بانوان برای فصل های بارانی و سرد سال است. این سبک از کفش های زنانه همیشه جزو ترند های دنیای مد بوده است. در این سبک از کفش های زنانه به علت تنوع بالای محصولات، انتخاب مدل دلخواه شما بسیار راحت می ‎باشد.

نیم بوت های زنانه مناسب برای استفاده طولانی مدت در طول روز بوده و آسیبی به سلامتی شما وارد نخواهد کرد. این نیم بوت ها را می ‎توانید در انواع رنگ ها و جنس های متنوع در بازار مشاهده کنید.

9- چکمه های بلند بارانی

در روزهای بد جوی استفاده از کفش مناسب اهمیت بالایی دارد. استفاده از چکمه های بارانی در این روزها انتخاب خوبی است. این چکمه ها در طرح و رنگ های مختلف، مناسب روزهای برفی و بارانی می ‎‎باشد. انتخاب طرح و رنگ آن باید متناسب با استایل شما باشد. البته طرح های کلاسیک آن با ژاکت سازگارتر است و طرح های رنگی آن متناسب با لباس های رنگی می باشد.

10- کفش های ورزشی

کفش کتونی زنانه

این کفش ها امروزه بسیار مورد توجه بانوان است و مناسب برای ورزش یا فعالیت های کوهنوردی می باشد. این کفش ها در انواع مختلف با مارک های بسیار معروف به فروش می ‎رسد. این سبک از کفش های زنانه با هر استایلی به راحتی ست خواهند شد و انتخاب خوبی برای استفاده طولانی مدت می‎ باشد.

11- کفش گام

این سبک کفش زنانه که بیشتر آن را با نام ونس می ‎شناسیم، بسیار شیک و راحت می ‎باشد. استفاده از این سبک از کفش های زنانه مناسب استایل های روزانه و راحت شما خواهد بود. البته لازم به ذکر است، کفش ونس جای خود را در استایل های رسمی نیز پیدا کرده است.

12- کفش های فانتزی

این سبک کفش زنانه معمولا با الهام گرفتن از شخصیت های داستانی و افسانه ها ساخته شده است. استفاده از کفش های فانتزی در استایل شما باعث می‎گردد شما بیشتر مورد توجه قرار بگیرید.  این کفش ها در طرح و رنگ های بسیار متنوع در دنیای مد طراحی شده‎اند.

13- کفش باله ( کفش تخت زنانه)

کفش باله

این کفش ها را می توانید هم در منزل و هم در استایل روزانه استفاده کنید. این کفش ها در انواع مختلفی طراحی شده و مناسب بانوان در سنین بالا می باشد. ویژگی بارز این سبک از کفش های زنانه راحتی،  بدون پاشنه و انعطاف پذیری است.

14- کفش های انگشتی (فلیپ فاپ)

این سبک کفش زنانه  از جمله صندل های زنانه است که در تابستان و در کنار سواحل می توانید استفاده کنید. این نوع از کفش های زنانه در استایل روزانه جایگاهی ندارد. کفش های انگشتی در مدل های بسیار متنوع وجود دارند که انتخاب خوبی به جای استفاده از دمپایی می باشند.

تا اینجای مقاله آسو استایل با انواع طراحی کفش های زنانه آشنا شده اید شاید جالب باشد ده مورد از برندهای معروف صنعت کفش را باهم مرور کنیم. البته همه مردم دنیا نسبتا مارک های معروف در این زمینه را می‎شناسند.

بهترین برندهای کفش در دنیا

  • نایک (Nike)

این برند یکی از بزرگ ترین مارک های کفش در جهان و تولید سبک کفش زنانه و مردانه شناخته شده است. شرکت نایک در زمینه های نوآوری و توسعه فناوری فعالیت های زیادی داشته است. شرکت های زیادی زیر نظر این شرکت در زمینه محصولات نایک فعالیت دارند.

  • آدیداس (adidas)

کفش آدیداس

شرکت آدیداس بیش از 900 میلیون محصول ورزشی را در دنیا با کمک شرکای خود تولید می‎ کند. بدین جهت یکی از معروف ترین برندهای تولید کفش در دنیا نام گرفته است.

  • New Balance

این برند، شرکتی چند ملیتی بوده که در بوستون مستقر است. تلاش این برند تولید سبکی جدید در زمینه‎ی کفش ورزشی است. سبد محصولات این برند در زمینه های کفش ها و تمام وسایل های ورزشی می‎ باشد.

  • اسیکس (Asics)

یکی از برترین های کشور ژاپن است. شعار این برند در زمینه پرورش استعداد جوانان در زمینه های ورزشی در سراسر دنیا می‎ باشد.

  • پوما (Puma)

کفش کتونی پوما

این برند، در زمینه پوشاک و لوازم جانبی یک رهبر جهانی است. برند پوما مجموعه ای از مارک های لوکس، سبک زندگی و ورزش حرفه ای بسیار قدرتمند است. این برند تنوع محصولات زیادی داشته که طراحی زیبایی را برای شما به ارمغان آورده است.

  • اسکچرز (Skechers‎)

این شرکت یکی از بهترین ها بوده است که توانسته، در زمان کم خود را به رقبای معروف خود نزدیک کند. محصولات این برند به بیش از 160 کشور در دنیا ارسال می‎گردد و یکی از معتبرترین برندها در زمینه کار بر روی سبک کفش زنانه است.

  • فیلا (FILA)

این برند شروع کار خود را با نساجی آغاز کرد. امروزه یکی از برندهای کفش در گروه های ورزش حرفه ای می‎باشد که به تمام جهان نمونه های خود را ارسال می‎کند.

  • باتا (BATA)

این برند 130 سال قدمت دارد. این برند محبوبیت خود را در سبک کفش زنانه از کفش های ورزشی راحتی که تولید کرده است، بدست آورده است. محصولات این برند به 60 کشور در دنیا ارسال می‎گردد. این برند محبوبیت و رشد را در زمان بسیار کمی تجربه کرده است.

  • بربری (Burberry)

کفش بربری

این برند یک تولید کننده کاملاً معتبر لباس های لوکس، لباس های مجلسی آماده، عطرها، لوازم آرایشی، عینک آفتابی، کفش و سایر لوازم جانبی برای آقایان، زنان و کودکان است. این برند یکی از شناخته شده ترین مارک ها در اتحادیه اروپا، استرالیا، ایالات متحده و مناطق مختلف آسیاست. قرار است در زنجیره تامین کالاهای چرمی خود یک سرمایه گذاری استراتژیک انجام دهد. این برند اخیراً تسهیلات چرمی خوبی را از شریک ایتالیایی خود CF&P خریداری کرده است.

 

همانطور که میدانید کفش یکی از اساسی ترین قسمت های استایل انسان را تشکیل می دهد. در واقع می‎توان گفت، کفش تکمیل کننده و زینت بخش استایل بانوان است. دانش انتخاب کفش مناسب بسیار با اهمیت است و شما با انتخاب درست، هم از سلامت خود محافظت خواهید کرد و هم به استایل خود زیبایی خواهید بخشید. کفش از گذشته تا امروز همراه انسان بوده است و با توجه به کاربردی که داشته، دسته بندی های مختلفی شده است. در این مقاله تلاش شد به انواع مختلف سبک کفش زنانه بپردازیم تا شما با مطالعه آن، با دسته بندی کفش زنانه آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *