پوشاک زنانه

رنگ سال 2022 (بنفش همراه با آبی) و انواع ست لباس زنانه

رنگ سال 2022,بنفش همراه با آبی

رنگ بنفش، رنگ سال 2022

طبق معمول هر سال رنگ ها توسط موسسه رنگ پنتون اعلام می شود. امسال نیز برای سال 2022، رنگ سال اعلام شد. شایان ذکر است؛ رنگ سال تاثیر زیادی در مد و انتخاب رنگ لباس ها داشته و به، بانوانی کـه در انتخاب طرح و رنگ لباس و مد، حساس هستند کمک میکند بهترین ست سال، نسبت به سلیقه خود را تهیه کنند.
مدیر کمپانی رنگ پنتون؛ لئاتریس آیزمن در مورد انتخاب‌ این رنگ ها گفت؛ استفاده ما از رنگ ها، با روحیات فرهنگی ما مستقیما مرتبط است. همانطور کـه همواره ما در حال کشف آینده جدیدی هستیم و بـه دنبال فرصت‌، برای انجام کاری متفاوت هستیم، این‌ ها؛ رنگ‌هایي هستند کـه تمایل ما بـه شکستن مرزها را برآورده می کنند.
همانگونه کـه ما در واقع؛ احساس نیاز به خلق پدیده هایی هرچه سرزنده تر و زبانی بصری، با محدودیت هرچه کمتر؛ داریم به همان نسبت در حال قدم گذاشتن بـه یک عصر جدید هستیم. این خبر در سایت موسسه پنتون منتشر شد و بنابـه گفته محققان، این گستره جدید از رنگ آبی نمادی از روح دوره و زمانه می باشد؛ کـه بشریت در حال تجربه آن اسـت.موسسه پنتون واقع در آمریکا؛ طیف جدیدی از رنگ آبی را با کد PANTONE 17-3938 Very Perry به عنوان رنگ اصلی سال 2022 انتخاب کرده است.

رنگ سال 2022,رنگ بنفش همراه آبی

رنگ بنفش به عنوان رنگ سال 2022

 

چه رنگ‌هایی را با لباس بنفش سِت کنیم

 

رنگ بنفش یکی از رنگ هایى اسـت کـه طبق معمول مورد علاقه ي خیلی از افراد برای فصول مختلف سال اسـت. ست بنفش معطوف به فصل خاصی نیست و طبق معمول با طیف گسترده ای از رنگ ها هم ست جذابی را تشکیل می دهد.
ست رنگ بنفش
رنگ بنفش یکی از رنگ هایى اسـت کـه در دسته ي رنگ هاي‌ ثانویه قرار می‌گیرد. این رنگ را میتوانید از ترکیب دو رنگ قرمز و آبی بـه دست آورید. کـه رنگ بنفش قابلیت این را دارد کـه با همین رنگ ها هم بـه خوبی ست شود. یکی از مهمترین رنگ هایی کـه بـه عنوان مکمل رنگ بنفش انتخاب می شود، زرد اسـت. البته شما می‌توانید برای ایجاد یک ست رنگ بنفش از انواع طیف هاي‌ بنفش استفاده کنید کـه ترکیب بسیار زیبایی را رقم میزند.

تصویری از تلفیق رنگ سال 2022,بنفش وزرد
بنفش، نماد چیست

در علم روانشناسی، رنگ بنفش روشن یا همان یاسی را می‌توانیم نمادی از عشق و آرامش، بنفش تیره را نمادی از غم و اندوه و بی اعتنایی و رنگ بنفش روشن را نماد فردیت و تخیل معرفی نماییم. از طرفی، بنفش را می‌توانیم رنگ تقدس، سلطنت، ارزش و شجاعت نیز معرفی کنیم. به طور کلی، می‌توانیم غرور را یکی از بدترین ویژگی هاي‌ شخصیتی رنگ بنفش معرفی نماییم. البته این چیزها بـه این معنا نیست کـه انتخاب رنگ بنفش همیشه شامه اي از خودخواهی و خود پسندی را بـه همراه دارد، خیر؛ این تعارف تنها عده ای از تعاریفی اسـت کـه در قالب شخصیت شناسی رنگ بنفش گنجانده شده اند.

در طیف های رنگی بنفش، رنگ ویولت یا همان بنفش آبی دارای تناژ رنگی آبی بوده و رنگ بنفش ارغوانی از آن دسته از رنگ هایی هستند کـه تناژ رنگ قرمز بیشتری دارند. رنگ یاسی کـه از گل مگنولیا گرفته می شود و رنگ ویولت روشن را یاسی می‌نامند، این سیستم در ایجاد یک ست رنگ بنفش در مد و فشن، می تواند بسیار کاربردی باشد. در واقع ست رنگی بنفش می تواند هم بـه صورت مونوکروم و تک رنگ از یکی از طیف هاي‌ رنگ بنفش باشد و یا می تواند از طیف هاي‌ مختلف رنگ بنفش هم انتخاب شود.

رنگ بنفش و لباس ها

رنگ بنفش یکی از رنگ هایى اسـت کـه طبق معمول حتی با اینکه ترند هم نباشد، با استقبال خوبی برای ست کردن مواجه می شود، بنفش را یکی از لوکس ترین رنگ هاي‌ دنیا می‌دانند و این رنگ علاوه بر این کـه در ست های زیبای لباس کاربرد فراوانی دارد، برای انواع دکوراسیون و چیدمان داخلی و خارجی هم می تواند در شرایط مختلف، در ترکیب با انواع رنگ ها قرار گیرد.

بنفش شاد، غریب و بازیگوش اسـت، این مربوط بـه فرار از واقعیت و عکسهای جادویی اسـت. بنفش غالباً بیانگر استقلال اسـت، این رنگ اغلب نشانه‌‌ای از ادغام دنیای مادی با نوآوری اسـت، بنفش همچنین با شجاعت همراه اسـت و قلب بنفش بـه اعضای نیروهای مسلح کـه در خط وظیفه مجروح شده‌اند، اهدا میشود. استفاده‌هايی حرفه‌ای از بنفش اهداف ارزشمند و والایی را منتقل می کند، از آنجا که بنفش بین قرمز و آبی بـه صورت متعادل زندگی میکند، می توان آن را یک رنگ ناپایدار و غیر سنتی دانست.

کاربرد رنگ بنفش در لباس
روانشناسی رنگ بنفش

تاثیر رنگ‌ها بر احساسات یک موضوع کاملا ثابت شده است. بنفش یک رنگ زیبا برای لذت بردن اسـت و از دو رنگ فوق‌العاده، آبی و قرمز ایجاد شده اسـت. اغلب اوقات بنفش با تجمل، قدرت، خرد، خلاقیت و جادو همراه اسـت. وقتی بـه بنفش از دیدگاه روانشناسی نگاه میشود، رنگی اسـت کـه قرمز و آبی را متعادل میکند.

قرمز تمایل بـه ایجاد شدت و دادن انرژی اسـت، در حالی کـه رنگ آبی باعث آرامش و پایداری می شود؛ درکنار هم آن ها رنگ بنفش را بـه وجود می‌آورند کـه تعادل مناسب این دو اسـت. درست مانند سایر رنگ‌ها، طیف‌هاي‌ مختلف بنفش وجود دارد و همه ی آن ها می توانند معانی مختلفی داشته باشند.

بنفش سبک دارای انرژی زنانه اسـت، بنفش روشن با غنا و حق امتیاز در ارتباط اسـت و بنفش تیره میتواند با غم و اندوه همراه باشد. بنابراین عده ای از متداول‌ترین تداعی‌هاي‌ معانی مردم با رنگ بنفش مانند تعداد زیادی از رنگ‌هاي‌ دیگر، احساساتی کـه رنگ بنفش برمی‌انگیزد اغلب وابسته بـه مجامع فرهنگی اسـت.  این رنگ ,ثبات آبی و انرژی قرمز را ترکیب میکند، همواره این رنگ نماد قدرت، اشرافیت، تجمل و جاه‌طلبی اسـت، ثروت و افراط و تفریط را منتقل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *