پوشاک زنانه

برند گوچی و داستان محبوبیت آن

برند گوچی، یکی از برندهای بسیار معروف است که با یک قرن حضور در صنعت مد توانسته محبوبیت خاصی را در بین مردم جهان داشته باشد. این برند این روزها نماد صنعت مد ایتالیا می باشد. برند Gucci  محصولات بسیار متنوع از لباس تا اکسسوری را با شمایل خاص هرساله روانه دنیای مد و مصرف می کند. محصولات برند گوچی بسیار خاص و مورد پسند سوپراستارهای دنیا می باشد.

تاریخچه برند گوچی

گوچیو گوچی (Guccio Gucci)، تاجر بسیار معروف ایتالیایی و طراح مد بود. که اولین فروشگاه خود را در سال 1881 در فلورانس ایتالیا احداث کرد.  طبق اطلاعات موجود اولین فروشگاهی است، که توسط این برند در سال 1921 تاسیس گردید.

با تاسیس این شرکت در ابتدا محصولات چرمی بسیار باکیفیت را با یک طراحی سنتی و مدرن تولید کرد. که بسیار مورد توجه سوارکاران قرار گرفت. کفش های راحتی (Loafer) این برند یکی از نمادهای مهم و مطرح این شرکت بوده است. بعد از پدر، پسران گوچی محبوبیت این برند را در رم و میلان گسترش دادند.

اوایل، تولیدات این برند، تنها کیف دستی، کفش و لباس های ابریشمی و بافتنی بود. محصولات او تا امروز محبوبیت بی نظیری را بدست آورده است. طراحی متنوع و ساخت محصولات جذاب، این برند را در قرن بیستم تبدیل به یکی از مشهورترین و خاص ترین تولید کنندگان اکسسوری کرد.

برند گوچی

در سال 1960، طراحی لوگوی زیبای این برند انجام شد ؛که از دو حرف G تشکیل می گردد. یکی دیگر از مشخصات اصلی این برند، نوشته  Made in ITALY است که آن را نیز در محصولات برند گوچی می بینید.

در سال 1964 نیز یکی دیگر از مشخصه های اصلی دیگر این برند طرح پروانه ای برای پارچه های ابریشمی نیز بار دیگر رونمایی شد که جایگاه خاص خود را در بین کاربران پیدا کرد. البته این برند در دهه 1970 نیز تلاش کرد تا با کمک AMC وارد بازار طراحی داخلی خودرو شود. این تیم از رنگ های سبز و قرمز کمک گرفته که نشان دهنده رنگ های این برند می باشند.

برند گوچی در حال حاضر

در حال حاضر مدیریت شرکت گوچی در دستان مارکو بیزاری (Marco Bizzarri) است. سیاست های موفق آن باعث گردیده که به شهرت بسیاری دست پیدا کند. در همین سال الساندرو میشل نیز وظیفه طراحی محصولات این برند را برعهده داشت؛ این طراح توانست سنت و طراحی مدرن را بار دیگر به اوج خود برساند و در سال 2017، تا 49 درصد فروش بیشتری را برای برند گوچی بدست آورد.

نمونه محصولات برند گوچی

این شرکت در طول صد سال توانست نام تجاری خود را به عنوان یکی از برندهای معتبر دنیا مطرح کند. کمتر کسی را در دنیا می شناسید که در دنیا با این برند آشنایی نداشته باشد. برند گوچی تا به امروز در تولید محصولات ویژه ای توانسته جایگاه ویژه ای هم بین افراد پیدا کند. محصولات برند گوچی در بهترین کیفیت و زیبایی در بازار در دسترس کاربران قرار دارند.

1) کیف های دستی زنانه

کیفیت بالا و شمایل خاص از ویژگی های مخصوص این برند می باشد. در سراسر این برند شما لوگوی این شرکت را مشاهده خواهید کرد. محبوبیت این کیف ها در  بین بانوان شیک پوش بسیار بالا است.

2) کفش های زنانه

طراحی خاص و ترکیب مناسب، زیبایی و رنگ منحصر بفرد در زیبا بنظر رسیدن کفش های این برند نقش بسیاری دارند. یکی از پرفروش ترین تولیدات این شرکت را کفش های زنانه بر عهده دارند.

3) لباس زنانه

لباس گوچی

بهره گرفتن از لباس زنانه، طراحی زیبا و خلاقانه طبق آخرین متدهای مد با نام تجاری این برند، جذابیت و شیک پوشی را به هر بانویی هدیه می دهد.

4) کفش مردانه

برند گوچی در تولید کفش مردانه نیز موفق بوده است. تولید نمونه های بسیار باکیفیت و خاص شاخصه اصلی گوچی می باشد. طراحی زیبا و هارمونی رنگ فوق العاده در خاص بنظر رسیدن آن تاثیر بالایی دارد.

5) پیراهن های مردانه

گوچی با طراحی پیراهن مردانه، تضمین محکمی را برای استایل جذاب مردانه به وجود آورد. برش مناسب و زیبایی ظاهری از موجبات برند گوچی است.

6) ساعت مچی

یکی از اکسسوری های بسیار محبوب و پرفروش این برند، ساعت های خاص و منحصر بفرد را تولید می کند.

7) کیف پول زنانه و مردانه

سبکی، کیفیت و زیبایی از شاخصه های اصلی این برند است که ظرافت و جذابیت را در تولیدات خود به نمایش می گذارد.

8) کمربندهای زنانه و مردانه

کمربند گوچی

ظرافت و زیبایی از ویژگی های شاخص کمربندهای برند گوچی است که به عنوان یک اکسسوری مناسب، توانسته محبوبیت بی چون و چرایی را در این بخش بدست بیاورد.

البته این شرکت تولیدات دیگری را چون ادکلن و اکسسوری های خاص تولید می کند که توانسته جایگاه خوبی را در بین جوانان و شیک پوشان پیدا کند. زیبایی و سادگی از مشخصه های اصلی استایل های این برند بوده است.

شکست و بحران برند گوچی

هر شرکتی روزهای اوج و ناملایمت های روزگار را پشت سر می گذارد. در دهه 80 میلادی نیز این برند دچار بحران کمبود مواد اولیه گردید که به موازات آن دچار مشکلات فراوانی شد. ادامه این مشکلات باعث فروش سهام آن به شرکت Investcorp گردید. در ادامه “دان ملو”، مدیریت این برند را برعهده گرفت و با سیاست کاهش تولیدات خود سعی کرد محصولاتی شاخص و لوکس طراحی و به فروش برساند. در نهایت در قرن بیستم، سهام این شرکت با ارزش هر سهم 22 دلار وارد بورس جهانی گشت.

نگاهی به موزه معروف گوچی

موزه گوچی

این شرکت در کنار کارهای انسان دوستانه، بیش از بیست میلیون دلار برای برنامه های سازمان یونیسف هزینه کرد. اما ساختمان معروف پلازا یکی از قسمت های معروف شهر فلورانس است .که تمامی محصولات خاص و ماندگار این شرکت را در خود نگه می دارد.

تم خاص و دیزاین هر طبقه نشان دهنده تولیدات خاص این برند است؛ که به نوعی تاریخچه این برند را به نمایش می گذارد. از اولین تولیدات این برند تا به امروز در این مجموعه مشاهده خواهید کرد که هنوز هم بعضی از این اکسسوری و لباس ها در بازار وجود دارند.

بعد از اطلاعات ثبت شده در این مقاله تا به اینجا، از سال 2017 به بعد این شرکت تغییر مدیریتی را در مسیر حرفه ای خود انجام داد. در اولین قدم سعی کرد تاثیرات زیست محیطی شرکت خود را کاهش دهد و تا سال 2025 تا حد ممکن استفاده نامناسب از تولیدات پوست حیوانات را به صفر برساند.

از سال 2019 تا به امروز این برند وارد تولید لوازم آرایش با نام Gucci Beauty شد و در کنار آن از برند ادکلن خود نیز رونمایی کرد. در حال حاضر گستره تولیدات این برند بسیار متفاوت و فعال بوده و توانسته محبوبیت و فروش خوبی را بدست بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *