پوشاک زنانه

راهنمای انتخاب مانتو برای پاییز 1400

مانتو-پاییزهt

مانتو یکی از اساسی ‎ترین آیتم ‎های لباس ‎های بانوان در ایران می باشد؛ در نتیجه خانم ‎ها توجه زیادی به خرید و انتخاب نمونه‎ مناسب این لباس باید داشته باشند. با آمدن روزهای سرد پاییز، روزهای گرم کم کم بار خود را می بندند و روزهای سرد می آیند. از این رو لباس های تابستانه دیگر مناسب نخواهند بود و باید لباسی مناسب فصل خرید کرد. خرید مانتوی مناسب تاثیر بسیاری بر زیبایی و جذابیت اندام و ظاهر استایل زنانه می گذارد.فصل پاییز برای اینکه بتوانید زیبایی خود را بهتر و بیشتر به نمایش بگذارید، باید در خرید خود دقت کافی به خرج دهید و از راهنمای خرید مانتو‎ی مناسب کمک بگیرید. این نکته را باید در نظر بگیرید، انتخاب درست طرح مانتو و رنگ آن، عیب‏های ظاهری اندام شما را تا حد زیادی پوشش می دهد. در این مقاله برای راهنمای انتخاب مانتو در فصل پاییز به شما کمک می کنیم.

راهنمای خرید مانتو مناسب پاییز

1) اندام خود را در نظر داشته باشید.

در زمان خرید مانتو باید به اندام و قدتان توجه زیادی داشته باشید. این نکته را در نظر بگیرید که، انتخاب بلندی قد مانتو برعکس قد شما باشد. اگر بانوی ریز نقش می باشید؛ از نمونه ‏های فون و پیله‏ دار خرید کنید. ولی اگر کمی اضافه وزن دارید؛ نمونه ‏هایی با برش راسته را در نظر بگیرید تا زیبایی بیشتری را به اندام شما ببخشد.

 

2) سن و خرید مانتوی پاییزی

لباسی که مناسب با سن شما باشد، وقار بیشتری به استایل شما می‏بخشد. بانوان جوان اصولا از نمونه‏ های بدون یقه و پارچه ‏های شل بیشتر در روزهای گرم استفاده می کنند که در طراحی آن دکمه‏ ای در نظر گرفته نمی‏شود. برای روزهای سرد و پاییزی پلیورهای بافت و بارانی بهترین انتخاب هستند.

مدل‎ های خانومانه و اسپرت نیز مناسب بانوان میانسال است. این گروه از بانوان هم نمونه‎ های ساده و هم طرح‎دار را بر حسب سیلقه با تنوع رنگ و طرح می‎توانند برای عید خریداری کنند.

3) سایز مناسب کلید طلایی

در زمان خرید در نظر داشته باشید که مانتو و پالتوی پاییزی، مناسب اندامتان در نظر گرفته شده باشد. زیرا گشاد یا تنگ بودن آن اثر مخربی بر زیبایی شما به همراه خواهد داشت. بهترین نمونه، لباسی است که مناسب با اندازه و اندام شما باشد. بعضی از پارچه‏ ها را نیز نباید هر بانویی بر تن کند، به طور مثال پارچه ‏های کشی و لنین مناسب بانویی که اضافه وزن دارد، نمی‏باشد و زیبایی را از اندام شما دور می‏کند.

 

4) راهنمای انتخاب مانتو با تناژ پوست

بخش بعدی راهنمای انتخاب مانتو ، انتخاب رنگهاست . انتخاب رنگ مانتوی عید کاملا سلیقه ای است، اما رعایت برخی از نکات باعث زیباتر شدن استایل بهاره شما می‎گردد.

پوست ‎های روشن: اگر از دسته افرادی با پوست روشن هستید، رنگ‎های ملایم، تناژ قهوه‎ای و آبی گزینه‎ های بهتری برای شما می ‎باشند.

نکته مهم: رنگ‏های قرمز، نارنجی، زرد، ارغوانی و سفید را با احتیاط بپوشید.

پوست تیره: صورتی، سفید، خاکی، آبی ملایم، طوسی روشن رنگ ‎های مناسبی برای شما خواهند بود. سعی کنید از رنگهای تیره و گرم کمتر استفاده کنید.

5) به فصل دقت کنید.

 

برای انتخاب مانتو به فصلی که می‏خواهید از آن استفاده کنید، دقت داشته باشید. فصل پاییز، تناژهایی با رنگ برگ های پاییزی و گرم بهترین انتخاب برای شماست.

نکات اساسی راهنمای انتخاب مانتو برای پاییز

– تا حد ممکن سراغ رنگ مشکی نروید اما، از ادغام طرح‏های سنتی، پارچه‏ های طرح‏دار، رنگ‏ های گرم کمک بگیرید. رنگ مشکی با این نمونه ‏های انتخابی کنتراست خوبی به همراه دارد و در نتیجه جذابیت بیشتری به استایل شما می دهد.

– رنگ سورمه ‏ای و تناژ آبی اگر انتخاب بهاره شما می ‏باشد، این انتخاب به استایل شما نمایی رسمی و خانومانه می‏بخشد. این رنگ نیز با ترکیب پارچه ‏های طرح ‎دار رنگ روشن برای بانوان میانسال گزینه خوبی می‏ باشد.

– اکسسوری مناسب با مانتوی خود استفاده کنید. برای جذابیت بیشتر با توجه به لباس خود از اکسسوری ‏های روز در استایل بهاره خود بهره ببرید و با این کار جذابیت بیشتری به پوشش خود ببخشید.

– بانوان سایز درشت حتما به مدل و دوخت لباس در کنار سایز خود توجه کنند.

– مانتویی با جنس نازک، پنبه ‏ای را در نظر داشته باشید. پارچه ‏هایی با بافت سنگین مناسب شما نخواهند بود و باعث ناراحتی شما در زمان پوشیدن می‏گردند.

– شال مناسب با مانتوی خود به سر کنید. اگر مانتویی با طرح شلوغ در نظر دارید، حتما  شال ساده را انتخاب کنید. این امر برای طرح ساده برعکس است.

زیبا به نظر رسیدن از اصول اساسی بانوان می‏باشد. برای داشتن زیبایی ظاهری انتخاب مانتوی مناسب نیز بسیار مهم می باشد. انتخابی برخواسته از آگاهی شیک پوشی را به همراه دارد که این امر بر زیبایی بیشتر استایل و حس اعتمادبنفس شما تاثیر بالایی به همراه دارد. پاییز 1400 را با پوششی مناسب توجه به رنگ پوست و اندام خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *