پوشاک زنانه

راهنمای کامل خرید کفش مناسب

راهنمای-خرید-کفش-زنانه

خرید کفش مناسب یکی از موارد سرمایه گذاری بر روی پاهای شماست. آیا نکات خرید کفش مناسب را می دانید؟ هر انسانی دارای فرم خاصی برای پای خود می باشد. از این رو تنها تکیه کردن بر سایز بودن کفش، ملاکی مناسب برای خرید کفش به شمار نمی رود. شاید کفشی از نظر سایز عددی با پای شما یکی باشد؛ اما فرم آن متناسب با فرم پای شما نباشد. برای اینکه کفشی را پا کنید که در کنار سایز بودن برای شما، راحتی را حس کنید، باید مواردی را درنظر بگیرید. در این مقاله به این موارد اشاره می کنیم.

نکات مهم در خرید کفش مناسب

1) کفش با سایز مناسب خود انتخاب کنید.

برای خرید یک کفش مناسب، باید اطمینان حاصل کنید که سایز پایتان تغییر نکرده است. زیرا در طول زمان امکان دارد، اندازه پاهایتان بزرگتر یا کوچک تر از قبل شود.

2) اگر کمر درد دارید؛ کفش طبی را در نظر بگیرید.

کفش مناسب و استاندارد برای رهایی از کمر درد موضوعی کلیدی است. از این به بعد برای خرید کفش با حساسیت بیشتری به خرید بروید؛ و از کفش های طبی حتما کمک بگیرید. زیرا پوشیدن کفش نامناسب گاهی موجب کمر درد نیز خواهد شد.

3) انتخاب مناسب کفه کفش برای مصرف روزانه

کتونی-زنانه

برای اینکه کفش مناسب خود را داشته باشید، باید به کفی کفش نیز توجه کنید. اگر بطور مثال می خواهید یک کفش پیاده روی مناسب داشته باشید، کفشی را انتخاب نمایید که کفه آن نازک نباشد، زیرا در استفاده طولانی مدت مشکلاتی چون پادرد،  ایجاد درد برای پاشنه پا و مچ پا ایجاد خواهد کرد. هنگام پیاده روی، حرکت و تماس پا با زمین از پاشنه به سمت پنجه خواهد بود، کفشی که کفه آن انعطاف پذیری زیادی دارد را برای مسیرهای پیاده روی بخرید.

4) با توجه به شرایط خود خرید کنید.

اگر از دیابت رنج می برید؛ باید با آگاهی از بیماری و شرایط آن کفش مناسب خود را خریداری کنید. افرادی که این بیماری را دارا هستند، انتخاب های کمی دارند.

5) خرید کفش مناسب برای دوران بارداری

در دوران بارداری کفش مناسب اهمیت بیشتری پیدا می کند. کفش شما باید به گونه ای باشد که فشار زیادی بر پاشنه و کمرتان وارد نکند. البته داشتن کفه منعطف نیز اهمیت دارد. در این دوران کفشی متناسب با اندازه پا بخرید؛ زیرا در این دوران، پا بین نیم تا یک نمره، افزایش سایز  را نیز به دنبال دارد.

 

6) اهمیت به زمان مناسب برای خرید کفش مناسب

شاید این جمله را بارها شنیده باشید؛ زمان مناسب برای خرید کفش، عصر و پایان روز خواهد بود. در طول روز برای انتخاب آگاهانه کفش به دلیل فشار و دما، مناسب نخواهد  بود. در ساعت های نزدیک شب که سایز اصلی شما مشخص می گردد؛ اقدام به خرید کفش کنید.

7) طراحی عرض و پهنای کفش را در نظر بگیرید.

برای انتخاب یک کفش مناسب و راحت، به عرض و پهنای جلوی کفش نیز باید توجه شود. کفشی را بخرید که فرم پای شما را بدرستی پر کند. به عبارتی عرض و پهنای پاهایتان را درست درنظر بگیرید.

8) جوراب فراموش نشود.

راهنمای-خرید-کفش

روزی که برای خرید کفش به بازار می روید؛ حتما جوراب بپوشید. البته با توجه به فصل در تابستان برای انتخاب کفش جوراب نازک و در زمستان جوراب ضخیم به پا کنید.

9) وجود فضای کافی در قسمت جلوی کفش 

یکی از نکات مهم خرید کفش، باید بین انگشت و قسمت انتهایی کفش مقداری فضای خالی وجود داشته باشد. معمولاً این فضا باید تقریباً به اندازه نوک انگشت شما باشد؛ اگر به اندازه نباشد احساس راحتی نخواهید داشت.

10) قسمت عقب کفش دارای فضای کافی باشد.

قسمت عقب کفش نباید تا حدی تنگ باشد که  باعث فشردگی پاشنه برای شما شود. در نتیجه امکان دارد سوزش و حساسیت پوستی و تاول نیز برای شما دیده شود. به این منظور بین قسمت عقب پاشنه و کفش بایستی در حدود ۸/۱ اینچ فاصله وجود داشته باشد.

کفش-راحت

11) راه رفتن با استفاده از هر دو کفش 

در زمان خرید، با استفاده از هر دو کفش در محوطه فروشگاه و بر روی سطوح از جنس مختلف مسیری را راه بروید.

12) برندهای معتبر را درنظر بگیرید.

اصولا برندهای معتبر سعی دارند، کفش های استاندارد و خوب را به بازار معرفی کنند. برای داشتن یک کفش مناسب، سری به برندهای معتبر بزنید. این برندها کیفیت بسیار مناسبی را برای تولیدات خود خواهند داشت.

13) نکته مهم در رابطه با کفش پاشنه بلند

کفش-پاشنه-بلند-زنانه

دقت کنید که اندازه پاشنه کفشتان نباید خیلی بلند باشد. کفش پاشنه بلند موجب ناراحتی های مفصلی خواهد شد. فشار و وزن بدن را بر کف پا و کمر خود باعث ایجاد درد در کمر و مچ پا خواهد شد. پس تنها برای مراسمات خاص از کفش پاشنه دار بهره ببرید.

14) نکته ای در رابطه با خرید کفش پیاده روی

برای هر موقعیت یک کفش مناسب داشته باشید. مثلا برای پیاده روی طولانی از کفش سبک و راحت استفاده کنید. از پوشیدن کفش های سنگین مانند، بوت برای روزهایی که مسیر زیادی را پیاده می روید، خودداری کنید.

عوارض پوشیدن کفش نامناسب

اگر کفش بیش از حد تنگ یا گشاد باشد؛ از پا بدرستی محافظت نمی کند. در صورت فعالیت‌ های جسمانی باعث وارد آمدن فشار بر ساق و مچ، کف پا و مفاصل پا خواهد شد. این فشار در دراز مدت سبب بروز درد و آسیب‌ دیدگی در ناحیه کمر و پا خواهد شد.

استفاده از کفش نامناسب می‌تواند باعث ایجاد آسیب ‌دیدگی‌ های ورزشی مانند درد ساق پا و درد تاندون آشیل، ایجاد میخچه، انحراف شست پا، فرورفتگی ناخن در گوشت و بروز مشکلات مرتبط با وضعیت بدنی و کمردرد در فعالیت های ورزشی گردد. پا قلب دوم انسان است، از این رو باید به این نکته توجه کنید. انتخاب کفش مناسب به جلوگیری از ایجاد آسیب ‌دیدگی بسیار کمک خواهد کرد. کفش نامناسب  مشکلاتی مانند درد یا التهاب مفصل در لگن، زانوها، مچ پا یا کف پا را افزایش خواهد داد.

البته باید در نظر بگیرید؛ استفاده کوتاه‌ مدت از کفش نامناسب می‌تواند باعث وارد آمدن فشار و ایجاد درد استخوان و مفاصل و بافت ‌های نرم گردد. نوع کفش تأثیر به سزایی بر نحوه راه رفتن و گام برداشتن خواهد داشت. حرکت پا در هر قدم بر کل بدن اثر خواهد گذاشت. در نتیجه باید برای خرید کفش از این به بعد، بررسی بیشتری را برای خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *