پوشاک زنانه

راهنمای سایزبندی لباس زنانه

این روزها خرید آنلاین بسیار رایج شده است؛ برای داشتن خریدی امن لازم به دانستن سایز دقیق لباس شما می باشد. که با کمترین خطا بهترین لباس را برای خود سفارش دهید. دانستن دقیق سایزبندی لباس زنانه، برای خرید اینترنتی بسیار مهم و ضروری است.

در هر کشوری یا هر برندی سایز لباس متفاوت می باشد.  این امر در خریدهای بین المللی گاهی مشکلاتی را به همراه دارد. همانطور که می دانید؛ برای خرید لباس بجز بحث زیبایی و مطابقت با سلیقه شما، مناسب و خوب جلوه کردن لباس در بدن شما نیز اهمیت پیدا می کند.

دانستن سایز درست شما کمک خواهد کرد به راحتی خرید آنلاین و یا خرید حضوری بدون پرو را انجام دهید. البته لباس های استاندارد عددی را که به عنوان سایز بر روی لباس زده اند کاملا طبق استاندارد و جدول موجود می باشد اما امکان دارد لباس هایی را مشاهده کنید که از این قانون پیروی نکنند.

اندازه گیری سایزبندی لباس زنانه چگونه است؟

از آنجایی که فیزیک بدنی خانم ها کمی از آقایان متفاوت است؛ انتخاب سایز لباس برای بانوان کمی دشوار می گردد. بانوان به علت دو سایز بودن و تفاوت اندام در بالا تنه به نسبت پایین تنه باید سایز درست خود را بدست بیاورند تا خریدی بدون اشکال را تجربه کنند.

اگر می خواهید سایز بالاتنه و پایین تنه خود را برای لباس هایی چون شومیز، تیشرت و تونیک بدست بیاورید باید به درستی و با دقت، اندازه دور سینه و دور کمر را حساب کنید.

برای خرید شلوار و دامن نیز باید اندازه های دور باسن، قد شلوار و دور کمر را داشته باشید.

اندازه گیری سایز لباس مردانه چگونه است؟

آقایان با توجه به فیزیک بدنی خاص خود، تک سایزی می باشند ولی باید در هنگام خرید سایز دقیق بالاتنه و پایین تنه را داشته باشید.

برای اندازه بالاتنه دور سینه، دور کمر و دور گردن و برای سایز گیری پایین تنه باید دور کمر و قد شلوار را دقیق بدست بیاورید.

نکات طلایی برای اندازه گیری درست سایزبندی لباس زنانه

آیا از سایز دقیق خود اطلاع دارید؟ یکی از مهم ترین ارکان خرید، دانستن درست سایز لباس می باشد. لباسی که می خواهید انتخاب کنید باید به درستی بر روی اندام شما بنشیند و اگر گشاد یا تنگ باشد، زیبایی را از شما خواهد گرفت.

لباسی مناسب شما می باشد که با پوشیدن آن احساس راحتی داشته باشید. سعی کنید به طور مرتب و دوره ای سایزهای خود را بروز کنید، زیرا امکان تغییر سایز برای شما وجود دارد.

مراحل سایزبندی استاندارد

  • لباس نازک بر تن داشته باشید.
  • وعده غذایی خود را کنترل کنید.
  • مترهای استاندارد را برای سایز گیری استفاده کنید.
  • از فردی دقیق بخواهید شما را کمک کند.

برای اندازه زدن سایز درست لازم است که شما صاف بایستید و سعی کنید گردن خود را  صاف نگه دارید تا اندام شما در بهترین حالت قرار بگیرد.

انواع سیستم سایزبندی در دنیای مد

نشان EU: سایزبندی اروپایی

نشان US: سایزبندی آمریکایی

نشان UK: سایزبندی انگلیسی

در ایران باید بدانید که سیستم سایزبندی که در ایران بیشتر استفاده می گردد از نوع سایز بندی اروپایی می باشد که اعداد دوتایی بالا می رود و اعدادی چون 38 و 40 بر روی لباس ها برچسب می خورد. برای دانستن سایزبندی خود باید اندازه گیری دقیق داشته باشید.

اگر لباس های شما سایزبندی انگلیسی دارد باید توجه کنید که اعداد تک رقمی استفاده می گردد.

بانوان به دلیل فیزیک بدنی نمی توانند از یک سایز، برای پایین تنه و بالاتنه انتخاب کنند لذا باید برای سایز بالاتنه کوچکتر از پایین تنه در نظر داشته باشند.

در ایران بیشتر از تکنیک های مولر، متریک و گرلاوین بسیار استفاده می شود که اساس طراحی و الگوهای لباس در ایران از این قانون پیروی می کنند.

یکی دیگر از ابزارهای اندازه گیری سایز لباس که در اکثر سایت های اینترنتی وجود دارد TOOL می باشد. با این برنامه شما اندازه های مختلف خود را وارد کرده و با توجه به آن سایز درست را به شما نشان می دهد. البته اندازه های خود را در جدول نیز پیدا کنید تا به یک سایز واحد برسید.

بعضی از برندها قانون های خاص خود را دارند. بطور مثال سایز M یک برند اروپایی امکان دارد به سایز L ایرانی اندازه شود. در زمان خرید به این نکته نیز توجه داشته باشید.

راهنمای بدست آوردن سایز مناسب

قد کل

برای گرفتن قد خود ابتدا کنار یک دیوار صاف بایستید و سر خود را به دیوار تکیه دهید. برای سایز دقیق پاشنه خود را به دیوار مماس کنید تا بتوانید دقیق اندازه قد خود را بدست بیاورید.

در این حالت ایستاده شما می توانید به راحتی قد خود را اندازه گیری کنید.

دور سینه

از پشت کمر تا روی سینه را باید با متر استاندارد اندازه گیری کنید. توجه داشته باشید که بلندترین نقطه را در نظر گرفته باشید.

دور بازو

در این مرحله، بلندترین قسمت بازو را در نظر بگیرد و دور بازو را اندازه بزنید.

دور کمر

برای اندازه گیری دور کمر باید باریک ترین قسمت کمر اندازه گیری شود.

عرض سرشانه

در این مرحله باید عرض سرشانه را از روی نقطه برآمدگی سر شانه راست تا چپ اندازه گیری کنید و باید متر به راحتی روی بدن قرار داشته باشد.

دور شکم

باید به گونه ای دور شکم خود را اندازه گیری کنید که متر دقیقا از روی ناف رد شود. بهتر است که خیلی متر را به حالت کشیده قرار ندهید.

دور باسن

متر را باید از برجسته ترین قسمت باسن تا جلوی اندام حلقه کنید و به درستی اندازه گیری کنید. وقتی اندازه های درست را اندازه گیری کردید در این مرحله اندازه ها را در داخل برنامه یا جدول قرار دهید تا سایز درست را بدست آورید.

برای بدست آوردن سایز مناسب، دانستن سایزبندی لباس زنانه مناسب لباس مورد نظر و سایز خود در جدول خرید اینترنتی خوبی را خواهید داشت. بهترین روش خرید، حضوری و با امکان پرو می باشد؛ اما اگر به هر دلیلی دچار مشکل در زمان خرید هستید با دانستن سایز مناسب اندام خود می توانید، خریدی امن و بدون مشکل را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *